Paessler-PRTG-OPC-UA-Server

آلارم را از اجزای شبکه در سیستم نظارت و کنترل خود دریافت کنید

آلارم را از اجزای شبکه در سیستم نظارت و کنترل خود دریافت کنید

در محیط‌های صنعتی مبتنی بر OPC UA، آلارم‌ها بخش مهمی از فرآیندهای صنعتی و به‌ویژه سیستم‌های نظارت و کنترل صنعتی (مانند سیستم‌های SCADA یا DCS) هستند. آلارم های OPC UA نشان می دهد که در محیط OT مشکلاتی وجود دارد و تیم های OT از آنها برای برنامه ریزی و سازماندهی کار خود استفاده می کنند.

با این حال، آلارم ها در سیستم های نظارتی و کنترلی به طور کلی بر تجهیزات OT و فرآیندهای صنعتی تمرکز دارند. اما در مورد اجزای شبکه پشتیبانی کننده که از OPC UA برای برقراری ارتباط استفاده نمی‌کنند، چطور؟

تیم‌های OT همچنین باید در مورد مسائل مربوط به این قطعات در کارخانه‌های مدرن که OT و IT به هم متصل هستند، آگاه شوند. برای اطلاع از نحوه دریافت آلارم از این اجزای شبکه در سیستم نظارتی و کنترلی خود با سرور Paessler PRTG OPC UA به ادامه مطلب مراجعه کنید. اما ابتدا، بیایید منظور ما از آلارم های OPC UA را در نظر بگیریم.

هشدارهای OPC UAچیست؟

در اینجا بنیاد OPC UA آنها را تعریف می‌کند: «نوعی رویداد با شرایط حالت که معمولاً نیاز به تأیید دارد». این آلارم‌ها تیم‌های OT را هنگامی که رویدادها یا شرایطی در محیط صنعتی آنها وجود دارد که نیاز به اقدام یا توجه دارد، مانند خرابی ماشین، مشکلات فرآیندها، خطرات ایمنی و سایر موقعیت‌هایی که بر عملیات در یک محیط کارخانه تأثیر می‌گذارد، مطلع می‌کنند. آلارم ها حالت فعال، وضعیت تایید شده و شدت دارند.

نحوه دریافت آلارم از اجزای شبکه

سرور Paessler PRTG OPC UA داده های نظارتی را از اجزای شبکه (مانند روترها، سوئیچ ها، فایروال ها و موارد دیگر) به سیستم های نظارتی و کنترلی مبتنی بر OPC UA می آورد، همانطور که قبلاً در این پست وبلاگ و در وب سایت خود توضیح داده ایم. یکی از مزایای بسیاری این است که آلارم هایی که در صورت از کار افتادن آن اجزا فعال می شوند، می توانند در سیستم کنترل نیز نمایش داده شوند و تایید شوند.

آلارم را از اجزای شبکه در سیستم نظارت و کنترل خود دریافت کنید

چگونه کار می کند

PRTG اجزای شبکه را نظارت می کند و وضعیت دستگاه ها را بر اساس پاسخگویی یا بر اساس آستانه تعیین می کند. به عنوان مثال: اگر دستگاهی به پینگ پاسخ ندهد، یا اگر از دمای آستانه تعریف شده گرمتر شود، ممکن است پایین در نظر گرفته شود.

وضعیت این دستگاه های شبکه نظارت شده به عنوان تگ های OPC UA، از طریق Paessler PRTG OPC UA در دسترس سیستم های نظارتی و کنترلی قرار می گیرد. با این حال، علاوه بر وضعیت دستگاه ها، می توان از سیستم نظارت و کنترل برای درخواست تمام آلارم های فعلی از سرور PRTG OPC UA استفاده کرد – به این معنی که تیم های OT می توانند بلافاصله تمام آلارم های مربوط به اجزای شبکه را که PRTG است مشاهده کنند. 

در اینجا یک مثال از این وجود دارد، که در آن تمام آلارم های PRTG از طریق سیستم نظارت و کنترل قابل مشاهده است:

opc-ua-Alarms.webp

تیم‌های OT همچنین می‌توانند وضعیت فعلی، تایید شدن آلارم‌ها، شدت رویداد و سایر اطلاعات را ببینند.

مزایای اجزای شبکه در نمای کلی کنترل شما

بزرگترین مزیت این است که تیم‌های OT می‌توانند آلارم‌های مربوط به اجزای شبکه خود را در همان جایی که همه آلارم‌های صنعتی دیگر خود را دریافت می‌کنند، ببینند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها به یکباره یک دید کلی از همه چیز داشته باشند.

نه تنها این، بلکه می توانند تاریخچه آلارم ها را مشاهده کنند. به این ترتیب، الگوها را می توان در طول زمان، از جمله در سراسر شیفت، مشاهده کرد.

برای مثال، فرض کنید یک پورت سوئیچ در طول شیفت روز مشکل دارد. شیفت شب به راحتی می تواند آن اطلاعات را ببیند.

اگر در طول شب دوباره مشکلی با پورت سوئیچ وجود داشته باشد، تیم OT متوجه خواهد شد که این یک مشکل مداوم است و آنها می‌دانند که با چه کسی تماس بگیرند.

تایید آلارم ها

مزیت دیگر این است که تیم‌های OT می‌توانند هشدارها را از اجزای شبکه در سیستم نظارت و کنترل تأیید کنند و سپس تأیید در PRTG به‌روزرسانی می‌شود.

در اینجا مثالی وجود دارد که در آن اواخر شب است و PRTG یک مشکل را در یک دستگاه شبکه تشخیص می دهد:

1-  PRTG وضعیت دستگاه را به “پایین” تغییر می دهد و این اطلاعات را از طریق سرور PRTG OPC UA در دسترس قرار می دهد.

2- هنگامی که یک تکنسین OT آلارم های فعلی را در سیستم نظارتی و کنترلی خود بررسی می کند، دستگاه به عنوان دارای وضعیت هشدار فعال فهرست می شود.

3- تکنسین تشخیص می دهد که این مشکل مستقیماً بر فرآیندهای تولید تأثیر نمی گذارد و زنگ هشدار را با این پیام تأیید می کند که مشکل فوری نیست و می تواند روز بعد برطرف شود.

4- در PRTG، دستگاه تایید زنگ هشدار را همراه با پیام نمایش می دهد.

PRTG-Acknowledged

همه اینها به مدیریت زیرساخت های پیچیده صنعتی مدرن کمک می کند.

وبلاگ مستر لایسنس

در صورتی که این مقاله استفاده آلارم را از اجزای شبکه در سیستم نظارت و کنترل خود دریافت کنید برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!