چگونه Bitwarden شما را از آسیب‌های ردپای دیجیتال نجات می‌دهد!

 

 

در حالی که “ردپای دیجیتال” یک اصطلاح تا حدی متخلخل است، توصیف مفیدی برای فعالیت هایی است که شامل افشای داده ها یا اطلاعات حساس آنلاین است. تا آنجا که تعاریف پیش می‌رود، ما این مورد ساده را از Allstate Identity Protection دوست داریم:

 

ردپای دیجیتال شما سابقه فعالیت آنلاین شما است. این نشان می دهد که کجا در اینترنت بوده اید و داده هایی که پشت سر گذاشته اید. زمانی که شما عمداً چیزی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید، یا زمانی که سایت ها و برنامه ها بدون اجازه شما فعالیت شما را ردیابی می کنند، رد پای شما افزایش می یابد. هنگامی که داده های شما به دست افراد اشتباه می افتد، ممکن است در معرض خطر سرقت هویت قرار بگیرید.

 

کایل اسپیرین مدیر ارشد فناوری Bitwarden در مصاحبه ای با مجله Authority اظهار داشت: “مراقب خرده نان هایی که در ردپای دیجیتال خود به جا می گذارید باشید. سعی کنید از بهترین شیوه‌ها برای پاک‌سازی زباله‌های دیجیتال خود استفاده کنید و اطلاعات بیشتری از حد لازم را در اینترنت به اشتراک نگذارید.»

 

در زیر، در این مورد توضیح می دهیم.

 

 

از آنچه در اینترنت به اشتراک می گذارید آگاه باشید

 

اولین توصیه ساده ترین است، اما احتمالاً نادیده گرفته شده ترین توصیه است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای محافظت از ردپای دیجیتالی شما این است که از اشتراک‌گذاری اطلاعات شناسایی شخصی یا حساس خودداری کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. این ممکن است شامل اطلاعات مالی، مکان، شماره تامین اجتماعی، و نام فرزندان، همسران یا افراد مهم باشد.

 

در حالی که اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی از طریق رسانه‌های اجتماعی وسوسه‌انگیز است، اما رضایت موقتی که از باز شدن با دیگران ناشی می‌شود، ارزش سردرد احتمالی را ندارد. اطلاعات شخصی قابل شناسایی کافی را به اشتراک بگذارید و دیر یا زود ممکن است قربانی یک حمله مهندسی اجتماعی شوید یا سرقت را شناسایی کنید.

 

 

 

هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات حساس از ابزارهای ایمن استفاده کنید

 

 

آیا نیاز به اشتراک گذاری رمز عبور، شماره تامین اجتماعی یا اسناد مالی با شخص دیگری دارید؟ اکثر کاربران احتمالاً به طور پیش فرض از طریق پیامک، ایمیل یا سایر سرویس های پیام رسانی رایج اشتراک گذاری می کنند. گزینه بهتر استفاده از یک ابزار رمزگذاری شده است که می تواند اطلاعات حساس را به اشتراک بگذارد. خوشبختانه تعدادی از آنها در بازار وجود دارد. یکی از آنها Bitwarden Send است که به کاربران Bitwarden این امکان را می دهد تا اطلاعات – مانند یک فایل یا متن – را برای مدت زمان محدودی با شخص دیگری به اشتراک بگذارند. اطلاعات با رمزگذاری سرتاسر محافظت می شود و کاربران می توانند تاریخ انقضا را برای پیوند ارسال انتخاب کنند و پس از آن دیگر برای دسترسی به اطلاعات کار نمی کند.

 

 

 

 

از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید

 

 

یکی از موثرترین راه‌هایی که می‌توانید از ردپای دیجیتال خود محافظت کنید، استفاده از نرم افزار مدیریت رمز عبور است.

 

هنگام ایجاد حساب‌ها و ورود و خروج از وب‌سایت‌ها، ردپای دیجیتالی از خود بر جای می‌گذارید. در بسیاری از موارد، این ردپای ممکن است شامل اطلاعات شخصی یا مالی باشد که احتمالاً با نام کاربری و رمز عبور محافظت می شود. اما آیا این رمز عبور برای هر حسابی که وارد آن می شوید قوی و منحصر به فرد است؟ در واقع، پاسخ منفی است. بر اساس نظرسنجی روز جهانی رمز عبور در Bitwarden 2023، بیش از ۸۵ درصد از پاسخ دهندگان از رمزهای عبور در چندین سایت استفاده مجدد می کنند. حتی شگفت‌آورتر از آن، 26 درصد از کسانی که از رمزهای عبور مجدد استفاده می‌کنند، بیش از یک دهه است که از همان رمز عبور استفاده می‌کنند و 60 درصد از آن رمز عبور یکسان را برای بیش از 3 سال استفاده کرده‌اند.

 

ایمن ماندن از نقض داده ها به استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد بستگی دارد – اما به خاطر سپردن همه آنها چالش برانگیز است. اینجاست که یک نرم افزار مدیریت رمز عبور وارد می شود. نرم افزارهای مدیریت رمز عبور مانند Bitwarden داده های کاربر را در یک انبار رمزگذاری شده سرتاسر تولید، ذخیره و ایمن می کنند. Bitwarden همچنین با احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) ادغام می‌شود، که امنیت را برای کاربرانی که وارد وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها می‌شوند تقویت می‌کند.

 

 

یک موتور جستجوی خصوصی را در نظر بگیرید

 

 

طبق گزارش Hubspot، گوگل 85 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد. اما در حالی که گوگل به وضوح محبوب ترین است، خصوصی ترین نیست.

 

اگر در مورد ماهیت جستجوهای آنلاین خود و نحوه استفاده از آن اطلاعات نگران هستید، از یک موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید. گزینه های محبوب در میان جامعه Bitwarden عبارتند از DuckDuckGo، Startpage.com و Qwant. آنها فعالیت جستجو را ناشناس نگه می دارند، داده نمی فروشند و فعالیت آنلاین را ردیابی نمی کنند.

 

ردپای دیجیتال خود را با Bitwarden ایمن کنید.

 

 شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله چگونه Bitwarden شما را از آسیب‌های ردپای دیجیتال نجات می‌دهد! برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!