۴ دلیل اصلی که صنایع تولیدی باید از DLP استفاده کنند؟

 

 

به عنوان یک تصمیم گیرنده در صنعت تولید، ممکن است در مورد نیاز به یک راه حل اختصاصی پیشگیری از ازدست دادن داده (DLP) احتیاط داشته باشید. شاید شما فکر می کنید که شرکت شما داده های حساسی را که مجرمان سایبری را جذب می کند، مدیریت نمی کند. شاید شما به اقدامات امنیتی موجود خود اطمینان دارید. یا ممکن است به دلیل منابع محدود یا به این دلیل که فکر می‌کنید سطح ریسک در صنعت شما نسبتاً پایین است مردد باشید.

 

در این مقاله، بینش‌های ارزشمند و اطلاعات عملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اجرای اقدامات DLP کمک کند. ما به عواقب بالقوه نقض داده ها، نیاز به محافظت از زنجیره تامین شما و خطراتی که از سوی افراد داخلی می آید، می پردازیم. با درک همه این جنبه ها، خواهید دید که DLP چقدر در ایمن نگه داشتن کسب و کار تولیدی شما بسیار مهم است.

 

 

 

جرایم سایبری رایج در بخش تولید

 

هکرها باهوش تر می شوند و از تکنیک های زیرکانه برای هدف قرار دادن سیستم های تولیدی استفاده می کنند. آنها به شبکه ها نفوذ می کنند، داده ها را به هم می ریزند، عملکردها را مختل می کنند و به طور کلی باعث خرابی می شوند. بنابراین حتی اگر فکر نمی کنید ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، بخش تولید با سهم عادلانه جرایم سایبری مواجه است و شما باید برای آنها آماده باشید.

 

در طول یک حمله سایبری، هکرها می توانند از آسیب پذیری ها در برنامه های کاربردی وب شما سوء استفاده کنند، به سیستم های حیاتی و اطلاعات حساس ذخیره شده در شبکه ها و پایگاه های داده داخلی شما دسترسی پیدا کنند. آنها ممکن است از تاکتیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کارمندان شما و دسترسی به اطلاعات محرمانه استفاده کنند و امنیت شما را به خطر بیندازند.

 

حملات باج افزار خطر دیگری را ایجاد می کند. در این شرایط، مجرمان سایبری داده های مهم شما را رمزگذاری می کنند و برای انتشار آن باج می خواهند. این می تواند منجر به پرداخت های پرهزینه، اختلال در عملیات کسب و کار شما و آسیب احتمالی به شهرت شما شود.

 

حملات فیشینگ به طور خاص کارکنان شما را هدف قرار می دهند و از ایمیل ها یا پیام های فریبنده استفاده می کنند تا آنها را فریب دهند تا اطلاعات حساس را فاش کنند یا پیوست های مضر را دانلود کنند. این حملات دریچه ای برای ورود به شبکه سازمان در اختیار هکرها قرار می دهد و فعالیت های مخرب بعدی را تسهیل می کند.

 

علاوه بر این، حملات Distributed Denial of Service (DDoS) می توانند شبکه و سرورهای شما را با ترافیک بیش از حد غرق کنند و آنها را غیرقابل استفاده کنند. این نوع حمله می تواند منجر به اختلال در تولید، توقف عملیات و مشتریان ناراضی شود.

 

اکنون، بیایید 4 دلیل اصلی را بررسی کنیم که چرا شرکت‌های تولیدی باید از DLP برای مبارزه با این (و سایر تهدیدات) سایبری استفاده کنند.

 

 

دلیل شماره 1: حفاظت از داده ها و مالکیت معنوی

برای ایمن نگه داشتن داده های حساس و محافظت از دارایی های معنوی ارزشمند خود، استفاده از راه حل های DLP ضروری است. بیایید بررسی کنیم که چرا این یک تغییر دهنده بازی برای تجارت تولید شما است:

 

  • محافظت در برابر نقض اطلاعات

 

راه حل های DLP را به عنوان قلعه دیجیتال خود در نظر بگیرید، که به طور خستگی ناپذیر برای محافظت از داده های ارزشمند شما در برابر دسترسی غیرمجاز، نشت یا سرقت تلاش می کند. DLP با نظارت دقیق بر حرکت داده ها در سازمان شما، ایمنی اطلاعات شخصی، اعتبارنامه های ورود و داده های حیاتی را تضمین می کند.

 

نقض می تواند منجر به فاجعه مالی و اعتباری شود، مانند دستکاری در مشخصات محصول یا قرار دادن اطلاعات مشتری در معرض دست افراد نادرست. DLP می تواند از کسب و کار شما در برابر تهدیداتی که در حوزه دیجیتال کمین می کند محافظت کند.

 

  • حفاظت از مالکیت معنوی

 

مالکیت معنوی شرکت شما دارایی با ارزشی است که شما را از رقبا متمایز می کند. راه‌حل‌های DLP یک لایه حفاظتی اضافی را ارائه می‌کنند و اطمینان می‌دهند که اسرار تجاری، دانش فنی و اطلاعات محرمانه شما در قفل و کلید باقی می‌مانند. با جلوگیری از افشای غیرمجاز یا سرقت، DLP از مالکیت معنوی شما محافظت می کند و از تکرار احتمالی توسط رقبا جلوگیری می کند.

 

  • مزیت پاداش: تضمین تداوم کسب و کار

 

با شناسایی و خنثی کردن تهدیداتی مانند حملات DDoS، DLP می تواند اطمینان حاصل کند که فرآیندهای تولید شما بدون هیچ وقفه ای روان و روان اجرا می شود. این بدان معناست که ضرر مالی را تجربه نخواهید کرد، تحویل شما طبق برنامه باقی می ماند و می توانید روابط قوی با مشتریان خود حفظ کنید. تداوم کسب و کار به یک اثر جانبی طبیعی حفاظت از داده ها تبدیل می شود.

 

دلیل شماره 2: امنیت زنجیره تامین و مدیریت ریسک فروشنده

 

یک راه حل اختصاصی DLP بلیط شما برای کاهش خطرات فروشندگان و تامین کنندگان شخص ثالث است. در اینجا دلیل اهمیت آن است:

 

  • پیمایش ریسک های مربوط به فروشنده

 

شرکت‌های تولیدی به فروشندگان و تامین‌کنندگان برای حفظ عملکرد روان خود متکی هستند. این را تصور کنید: شما با یک تامین کننده قابل اعتماد که اجزای حیاتی محصول شما را مدیریت می کند، همکاری می کنید. اما وقتی داده های حساس را با آنها به اشتراک می گذارید، همیشه خطر نقض داده ها یا دسترسی غیرمجاز وجود دارد. این یک فکر نگران کننده است، درست است؟

 

در حالی که DLP نمی تواند مستقیماً از داده ها در انتهای فروشنده محافظت کند، آنها حفاظت های اساسی را در کنار شما ارائه می دهند. آنها از چیزهایی مانند رمزگذاری و کنترل های دسترسی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات حساس در طول فرآیند انتقال داده محافظت می شوند. این به حفظ یکپارچگی و محرمانه بودن داده های ارزشمند شما کمک می کند و هنگام کار با فروشندگان به شما آرامش می دهد.

 

در مورد رویکرد اعتماد صفر بخوانید. این می تواند به شما در مدیریت دسترسی به داده های حساس در شرکت شما کمک کند.

 

  • تقویت انتخاب فروشنده

 

با ارزیابی منظم فروشندگان به عنوان بخشی از تلاش های DLP خود، می توانید نقاط ضعف یا خطراتی که ممکن است داشته باشند را بیابید. به این ترتیب، می توانید با فروشندگان برای رفع این مشکلات همکاری کنید و مطمئن شوید که امنیت داده ها را جدی می گیرند. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا فروشندگانی را انتخاب کنید و با آنها کار کنید که حفاظت از داده‌ها را در اولویت قرار می‌دهند و احتمال وقوع نقض داده‌ها در زنجیره تامین شما را کاهش می‌دهد.

 

  • حفاظت از یکپارچگی زنجیره تامین

 

DLP می تواند به عنوان نگهبان قابل اعتماد شما عمل کند و پروتکل های امنی را برای تبادل داده ایجاد کند. این وضعیت را در نظر بگیرید: شما با یک ارائه دهنده تدارکات برای انتقال محصولات نهایی خود به مشتریان شریک هستید. اگر سیستم شما به خطر بیفتد، می تواند جزئیات حمل و نقل شما را فاش کند، برنامه های تحویل و حتی رضایت مشتری را به خطر بیندازد. اما با DLP می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

 

چگونه کار می کند؟ DLP از تکنیک هایی مانند طبقه بندی داده ها، رمزگذاری و کنترل های دسترسی استفاده می کند. این بدان معناست که فقط افراد مجاز می توانند به اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند. این یک لایه حفاظتی اضافی به زنجیره تامین شما اضافه می کند و به شما کمک می کند ریسک های مرتبط با فروشندگان خود را مدیریت کنید.

 

با پذیرش DLP به عنوان سنگ بنای امنیت زنجیره تامین و استراتژی مدیریت ریسک فروشنده، نه تنها می توانید از از دست رفتن داده ها جلوگیری کنید، بلکه می توانید به طور فعال در ایجاد یک اکوسیستم تولید ایمن و پر رونق مشارکت کنید.

 

 

دلیل شماره 3: رعایت مقررات

 

علاوه بر محافظت از کسب و کار خود، باید به تعهدات قانونی خود نیز توجه کنید. علاوه بر مقررات عمومی مانند GDPR و CCPA (و در آینده نزدیک، NIS2 بر برخی شرکت‌های تولیدی نیز تأثیر خواهد گذاشت)، می‌توانید با استانداردهای صنعتی خاصی مانند TISAX روبرو شوید که باید از آنها پیروی کنید.

 

اما خبر خوب! راه حل های DLP برای صنعت تولید می تواند کمک قابل اعتماد شما در دستیابی به انطباق باشد.

 

نرم افزار حفاظت از داده می تواند به شما کمک کند اطلاعات حساس را شناسایی و از آن محافظت کنید، سوابق دقیقی از نحوه رسیدگی به داده ها داشته باشید و حتی در صورت وجود نقض احتمالی به شما در زمان واقعی هشدار دهد. این نه تنها به شما کمک می کند تا قوانین را رعایت کنید، بلکه شما را از جریمه های سنگین و مشکلات قانونی نجات می دهد.

 

 

دلیل شماره 4: محافظت در برابر تهدیدات داخلی

 

خطرات پنهان در دیوارهای خود را نادیده نگیرید. همانطور که در گزارش نقض داده Verizon فاش شده است، تهدیدات داخلی می تواند شرکت تولیدی شما را در معرض خطر قرار دهد. 12 درصد از حملات از داخل سازمان ها انجام می شود! اما نترسید، راه‌حل‌های DLP برای صرفه‌جویی در روز و کمک به شما برای مقابله با خطرات داخلی آمده است. در اینجا چگونه:

 

  • پاسخ حادثه

 

هنگامی که یک تلاش برای نقض داده یا حادثه تهدید کننده رخ می دهد، راه حل های DLP مانند محققان هستند. آنها بر جریان داده ها و فعالیت های کاربر نظارت می کنند و به سرعت هر گونه رفتار ماهیانه یا غیرمجاز را تشخیص می دهند.

 

در صورت وقوع یک حادثه، آنها سرنخ ها و شواهد ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند و واکنش به حادثه را بسیار ساده تر می کنند. راه‌حل‌های DLP مانند Safetica ONE می‌توانند منبع نقض را شناسایی کنند، تغییراتی را در زمان واقعی ارائه دهند و هر گونه تأثیری را بر عملیات شما در عرض چند دقیقه به حداقل برسانند. بدون وجود یک سیستم پیشگیری از از دست دادن اطلاعات، حتی ممکن است تا زمانی که خیلی دیر نشده باشد، از یک تهدید بالقوه اطلاعی نداشته باشید. اما با DLP در کنار شما، می توانید یک قدم جلوتر بمانید.

 

  • تجزیه و تحلیل رفتار کاربر

 

راه حل های DLP همچنین می توانند به عنوان کارآگاه دیجیتال کار کنند. آنها از تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای شناسایی فعالیت‌های غیرعادی یا مخرب افراد داخلی استفاده می‌کنند. Safetica NXT از ارزیابی خودکار ریسک و رفتار غیرعادی برای پاسخ سریع استفاده می کند. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و تشخیص الگو، سیستم آنچه را که برای هر کاربر عادی است تعیین می‌کند و هرگونه انحراف را که می‌تواند تهدید بالقوه باشد، مشخص می‌کند.

 

با تجزیه و تحلیل اقدامات کاربر، راه حل های DLP می توانند تلاش های یواشکی برای سرقت داده ها یا هر رفتار عجیب و غریبی را که به یک تهدید داخلی اشاره می کند، شناسایی کند.

 

  • هشدارهای زمان واقعی

 

یک راه‌حل خوب DLP می‌تواند موارد نقض خط‌مشی، تلاش‌های غیرمجاز برای دسترسی به داده‌ها، و انتقال فایل‌های مشکوک را اسکن کند – همه اینها در زمان واقعی. لحظه ای که هر اتفاق مشکوکی رخ دهد، سیستم بلافاصله به شما یا مدیر سیستم شما هشدار می دهد. به این ترتیب، می توانید به سرعت پاسخ دهید و آسیب های ناشی از تهدیدات داخلی را به حداقل برسانید. نظارت در زمان واقعی به این معنی است که می توانید یک قدم جلوتر بمانید، تهدیدها را شناسایی کرده و به سرعت مداخله کنید.

 

 

 

چگونه Safetica در حال حاضر در صنعت تولید کمک می کند

 

ما درک می کنیم که به عنوان صاحبان مشاغل، مدیران یا مدیران در صنعت تولید، ممکن است در مورد پیاده سازی راه حل مناسب DLP برای شرکت خود محتاط باشید.

 

آیا برخی از مثال‌های عینی از تجربه Safetica در کمک به مشتریان تولیدی می‌تواند به کاهش نگرانی‌های شما کمک کند؟ این داستان‌های موفقیت شرکت‌هایی را در نظر بگیرید که DLP را برای رسیدگی به چالش‌های امنیت داده‌های خود پذیرفته‌اند.

 

در اینجا 3 مورد وجود دارد که راه‌حل‌های DLP Safetica تأثیر مثبتی بر امنیت داده‌های شرکت‌های تولیدی گذاشته است:

 

 

1- ترانسفورماتور Voltamp عمان SAOC: Voltamp یک تولید کننده ترانسفورماتور مستقر در عمان است. آنها از راه حل قبلی DLP خود به Safetica به دلیل ویژگی های قوی آن که از داده های حساس مانند لیست مشتری، فرآیندهای تولید و نمونه های اولیه تحقیق و توسعه محافظت می کند، تغییر مکان دادند. Safetica به آنها آرامش می دهد و هزینه های امنیت داده های آنها را کاهش می دهد.

 

 

 

2- NAFFCO: NAFFCO تولید کننده پیشرو تجهیزات آتش نشانی مستقر در دبی با بیش از 15000 عضو تیم و 2000 مهندس است. NAFFCO به یک راه حل DLP با قابلیت نصب و مدیریت آسان نیاز داشت که ممیزی های امنیتی را انجام دهد و از خروج داده ها از شرکت جلوگیری کند. آنها Safetica را به دلیل سادگی، نصب سریع و مدیریت آن انتخاب کردند. با Safetica، آن‌ها گزارش‌های قابل تنظیم، هشدارهای بلادرنگ رویداد و مدیریت دسترسی به گزارش‌های دقیق دارند.

 

 

 

3- Suntex Pte، Ltd.: با بیش از 30 سال تجربه در تولید پوشاک، ارائه خدمات به برندهای ورزشی جهانی، Suntex Pte، Ltd. ارزش داده های خود را در مورد طراحی محصول، فرآیندهای تولید و مشتریان درک می کند. پس از جایگزینی راه حل قبلی DLP خود با Safetica، آنها شاهد کاهش قابل توجه حوادث امنیت داده بودند.

 

با ویژگی‌ها و تخصص‌های DLP Safetica، کسب‌وکارها به حفاظت از داده‌ها، کاهش حوادث امنیتی و بهبود کلی سیستم مدیریت امنیت داده خود دست یافته‌اند. اجازه ندهید نگرانی‌های امنیتی داده‌ها شما را بازدارد – یک گام پیشگیرانه برای ایمن کردن عملیات تولید خود با راه‌حل‌های DLP Safetica بردارید.

 

 

در صورتی که این مقاله ۴ دلیل اصلی که صنایع تولیدی باید از DLP استفاده کنند؟ ، برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!