بررسی قابلیت Passkeys در مدیریت پسورد Bitwarden

کلیدهای عبور را می توان با صندوق مدیریت رمز عبور Bitwarden ذخیره و استفاده کرد. با استفاده از افزونه مرورگر Bitwarden، کاربران می‌توانند وارد برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مورد علاقه خود شوند که قابلیت ورود با کلید عبور دارند. کلیدهای عبور یک جایگزین امن و بدون رمز عبور برای کاربران برای ورود به سرویس ها در دستگاه های خود هستند.

کلیدهای عبور که با استانداردهای تعیین شده توسط FIDO Alliance توسعه یافته اند، به کاربر اجازه می دهد تا حساب های خود را ایمن کند و از آسیب پذیری هایی که با احراز هویت استاندارد رمز عبور همراه است، مانند فیشینگ، عبور کند. رمزهای عبور ذخیره شده با رمزگذاری انتها به انتها مورد اعتماد Bitwarden محافظت می شوند.

کلیدهای عبور چیست؟

کلیدهای عبور جایگزینی برای گذرواژه‌هایی هستند که ورود سریع، آسان و ایمن به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها را در دستگاه‌های کاربر فراهم می‌کنند. به‌طور دقیق‌تر، «کلید عبور» یک اصطلاح پسند مصرف‌کننده برای یک اعتبار FIDO قابل کشف است که می‌تواند برای اجازه ورود امن بدون رمز عبور در دستگاه‌ها، همگام‌سازی شود یا به یک قطعه سخت‌افزار به عنوان کلید عبور متصل به دستگاه اختصاص داده شود.

برنامه‌ها و سرویس‌ها می‌توانند درخواست کنند که کلیدهای عبور ایجاد شده با آنها با یک پین، رمز عبور، الگو یا فاکتور بیومتریک هنگام ذخیره یا دسترسی به آنها تأیید شود. Bitwarden Password Manager پشتیبانی از پین، رمز عبور و تأیید بیومتریک را در نسخه بعدی اضافه خواهد کرد.

کلیدهای عبور از طریق افزونه مرورگر Bitwarden ذخیره و فراخوانی می شوند. این بدان معناست که هم رمزهای عبور قابل کشف و هم غیرقابل کشف را می توان در Bitwarden ذخیره کرد و برای ورود به وب سایت هایی با قابلیت رمز عبور استفاده کرد.

ذخیره سازی رمز عبور

 

توجه داشته باشید

ذخیره و استفاده از کلیدهای عبور یکی از ویژگی های افزونه مرورگر Bitwarden است. از دیگر کلاینت های Bitwarden می توان برای مشاهده رمز عبور ذخیره شده استفاده کرد.

 

در خزانه Bitwarden، یک فیلد جدید اکنون یک رمز عبور ذخیره شده را نمایش می دهد. هنگامی که یک رمز عبور جدید ذخیره شد، آیتم را می توان از هر خزانه Bitwarden مشاهده کرد و در قسمت Passkey قرار دارد.

فیلد کلید عبور قابل ویرایش نیست و حاوی تاریخ ایجاد رمز عبور است.

یک رمز عبور جدید ایجاد کنید

هنگام ایجاد یک رمز عبور جدید در یک وب سایت یا برنامه، Bitwarden از شما می خواهد که رمز عبور را در پسوند مرورگر Bitwarden ذخیره کنید.

توجه داشته باشید

اگر نمی خواهید رمز عبور را در خزانه Bitwarden ذخیره کنید، استفاده از مرورگر را انتخاب کنید.

اگر رمز عبور از قبل برای این سرویس وجود داشته باشد، برنامه افزودنی مرورگر به شما اطلاع می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد با انتخاب نماد + کلید عبور جدیدی را ذخیره کنید یا کلید عبور موجود را بازنویسی کنید.

توجه داشته باشید

در هر مورد ورود فقط یک رمز عبور را می توان ذخیره کرد. اگر یک اعتبارنامه در چندین مکان ذخیره شود، به عنوان مثال به عنوان دو مورد جداگانه ورود به سیستم به ترتیب در خزانه فردی و صندوق سازمانی، یک رمز عبور متفاوت را می توان با هر مورد ورود ذخیره کرد.

برای بازنویسی کلید عبور موجود:

1- ایجاد یک رمز عبور جدید را از وب سایت یا سرویس انتخابی خود آغاز کنید.

2- مورد ورود به سیستم موجود را که می‌خواهید رمز عبور جدید را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید و ذخیره رمز عبور را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید

فیلد کلید عبور را نمی توان در نمای مورد خزانه ویرایش کرد. اگر یک رمز عبور اضافی با همان وب سایت مورد نیاز است، یک مورد ورود به سیستم جدید را با رمز عبور جدید مرتبط ذخیره کنید.

با استفاده از رمز عبور ذخیره شده در Bitwarden به یک وب سایت وارد شوید

برای استفاده از رمز عبور ذخیره شده در Bitwarden، ورود با رمز عبور را در وب سایت شروع کنید.

پس از انتخاب گزینه ورود با رمز عبور در یک وب سایت، سیستم شما برای ورود با رمز عبور درخواست می کند. در حالی که Bitwarden فعال است، افزونه مرورگر Bitwarden گزینه ای برای ورود با استفاده از کلید عبور ذخیره شده در صندوق Bitwarden شما فراهم می کند.

کلیدهای عبور مرتبط در کادر گفتگوی Bitwarden نمایش داده می شوند. کلید عبوری را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و تأیید را فشار دهید.

توجه داشته باشید

اگر درخواست مجدد رمز عبور اصلی در مورد ورود فعال شده باشد، برای دسترسی به رمز عبور باید رمز عبور اصلی خود را دوباره وارد کنید.

سوالات متداول مدیریت رمز عبور

موارد متداول زیر مربوط به ذخیره سازی رمز عبور Bitwarden است. برای اطلاعات کلی کلید عبور، سؤالات متداول رمز عبور را ببینید.

Q: آیا در صورت شبیه سازی یک آیتم خزانه، کلیدهای عبور شامل می شوند؟

پاسخ: Bitwarden یک رمز عبور را هنگام تکمیل یک عملیات کلون کپی نمی کند.

Q: آیا کلیدهای عبور ذخیره شده در درون ریزی و برون ریزی Bitwarden گنجانده شده است؟

A: درون ریزی و برون ریزی کلیدهای عبور در نسخه آینده گنجانده خواهد شد.

Q: آیا می توانم کلیدهای عبور را در برنامه تلفن همراه ذخیره کنم؟

A: پشتیبانی از Passkeys برای برنامه های کاربردی تلفن همراه برای انتشار آینده برنامه ریزی شده است.

 شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله بررسی قابلیت Passkeys در مدیریت پسورد Bitwarden برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!