چگونه صلیب سرخ شمال اتریش از Paessler PRTG برای فناوری اطلاعات خود استفاده می کند؟

 

صلیب سرخ جان ها را نجات می دهد. برای این کار به خون نیاز دارد. در شمال اتریش، این خون در مرکز اهدای خون صلیب سرخ در لینز جمع آوری، مدیریت و توزیع می شود. استفان فدرسل مسئول IT در صلیب سرخ شمال اتریش و همچنین در مرکز در لینز است. به منظور شناسایی فوری مشکلات (و جلوگیری از خرابی‌ها و خرابی‌های احتمالی)، استفان و تیمش باید بتوانند به طور مداوم بر در دسترس بودن و عملکرد کل زیرساخت فناوری اطلاعات نظارت داشته باشند. PRTG، نرم افزار توسعه یافته توسط متخصصان نظارت در Paessler AG در نورنبرگ/آلمان، به آنها این امکان را می دهد. دیوید جونگ ویرث، یکی از اعضای تیم استفان، مسئول اجرای PRTG در مرکز اهدای خون است.

 

 

 

 

مروری دائمی

Jungwirth از طیف گسترده ای از ویژگی های استاندارد در PRTG برای نظارت مستمر بر عملکردهای اساسی زیرساخت خود استفاده می کند. اینها شامل سنسورهای پینگ برای نظارت بر در دسترس بودن کلی، حسگرهای WMI برای نظارت بر حامل‌های داده، سنسورهایی برای نظارت بر اعتبار گواهی‌های SSL یا زمان اجرا سیستم‌های ویندوز، و سنسورهای SNMP برای نظارت بر منابع تغذیه، فن‌ها و سایر اجزای سخت‌افزاری هستند.

 

علاوه بر این ویژگی‌های استاندارد، PRTG طیف وسیعی از قالب‌ها و رابط‌های دستگاه را ارائه می‌دهد که استفاده از اسکریپت‌های سفارشی با PRTG را امکان‌پذیر می‌سازد و امکانات زیادی را برای گسترش فراهم می‌کند.

 

ما به نظارت جامع و قابل اعتماد دستگاه ها و سیستم ها برای اطمینان از عملکرد مناسب فناوری اطلاعات خود – و در نهایت فرآیندها و خدمات مرکز، متکی هستیم. PRTG نه تنها موثر است، بلکه به ما در صرفه جویی در منابع نیز کمک می کند.

دیوید جونگ ویرث

 

 

 

PRTG با ارکستر soffico همکاری می کند

مرکز اهدای خون از ارکستر سوفیکو به عنوان سرور ارتباطی استفاده می کند. ارکستر داده‌ها را بین دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف جمع‌آوری، انتقال و توزیع می‌کند و بنابراین به عنوان پایه‌ای برای همه ارتباطات در مرکز عمل می‌کند. اختلال در ارکستر می تواند به طور جدی بر ارتباطات مرکز تأثیر بگذارد.

 

بنابراین دیوید جونگ‌ویرت سرور را با PRTG نظارت می‌کند تا مطمئن شود که همه چیز همیشه به خوبی اجرا می‌شود. به ویژه، او از حسگرهای HL7 نرم افزار استفاده می کند. HL7 (سطح سلامت 7) به مجموعه ای از استانداردها اشاره دارد که انتقال داده ها را بین برنامه های کاربردی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی امکان پذیر می کند (و بهینه می کند). PRTG با حسگرهای خارج از جعبه ویژه ارائه می شود که امکان نظارت بر سیستم های مبتنی بر استانداردهای HL7 را بدون دسترسی به بیمار یا سایر داده های حساس فراهم می کند. با استفاده از این حسگرها، PRTG می تواند پیام های HL7 را به رابط های مربوطه ارسال کند و پاسخ ها را برای وقفه های احتمالی بررسی کند. برای مثال، اگر آپلود برگه های تحویل در ارکستر قطع شود، PRTG بلافاصله تیم را مطلع می کند. به لطف PRTG، خرابی ها را می توان بلافاصله قبل از بروز مشکلات جدی شناسایی و اصلاح کرد.

 

این نرم‌افزار همچنین پایگاه‌های داده Oracle مرکز را نظارت می‌کند، که به اطمینان از عملکرد صحیح ارکستر کمک می‌کند – در واقع، بی‌نظمی‌های پایگاه داده نتیجه‌گیری در مورد فرآیندهایی را که داده‌ها را تولید یا ذخیره می‌کنند، ممکن می‌سازد. Jungwirth از سنسورهای PRTG از پیش تنظیم شده و همچنین اسکریپت های خود استفاده می کند که با کمک سنسورهای به اصطلاح سفارشی در PRTG ادغام می کند. از جمله، او رابط ها را در سطح پایگاه داده نظارت می کند. اگر مقادیر نظارت شده بیشتر از معیارهای از پیش تعریف شده باشد، به این معنی است که پردازش داده ها مختل شده است. تیم فوراً مطلع می شود و می تواند بلافاصله نسبت به عیب یابی مشکل اقدام کند.

اهمیت انعطاف پذیری

سنسورهای سفارشی PRTG نقش بسیار مهمی در نظارت دیوید جونگ‌ویرت ایفا می‌کنند: «برای من، ترکیب مناسب برای هر راه‌حل نظارتی ضروری است. من از اینکه مجبور باشم خودم همه عملکردها را توسعه دهم متنفرم. ابزار مربوطه باید عملکردهای نظارتی اصلی را به عنوان ویژگی های ساده و خارج از جعبه ارائه دهد. من همچنین انتظار مقدار مشخصی از انعطاف‌پذیری را دارم که به من امکان می‌دهد راه‌حل‌های خلاقانه برای نیازهای فردی را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنم. PRTG دارای قالب ها و رابط هایی است که ادغام اسکریپت های من را بسیار آسان می کند. در همان زمان، با PRTG، یک ابزار کلید در دست دریافت می‌کنم که اکثر وظایف استاندارد نظارت را به تنهایی انجام می‌دهد. برای مثال، Jungwirth از حسگر سفارشی REST برای نظارت (از طریق API) فن‌ها، دما و اتصالات شبکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده توسط صلیب سرخ اتریش بالا استفاده می‌کند.

 

اتوماسیون با PRTG

انعطاف پذیری و نوآوری برای Jungwirth بسیار مهم است. بارها و بارها، PRTG دیوید و تیمش را از وظایف معمول خلاص می‌کند و در عین حال قابلیت اطمینان سیستم‌هایشان را نه تنها با ریشه‌یابی، بلکه با حل مشکلات از طریق اتوماسیون بهبود می‌بخشد. در اینجا نمونه ای از مشکلی است که تیم با آن مواجه شده است:

 

یکی از سرویس های آن در حال اجرا بود، اما چیزی در پایگاه داده نمی نوشت. زمانی که پایگاه داده از یک گره در خوشه به گره دیگر منتقل می شد، همیشه این اتفاق می افتاد. جونگ ویرث چگونگی حل این مشکل را توضیح می دهد: «ما PRTG را برای خواندن گزارش رویدادهای سرویس راه اندازی کردیم. اگر سرویس دیگر قادر به دسترسی به پایگاه داده نباشد، این اطلاعات در EventLog سرویس ثبت می شود و بلافاصله توسط PRTG از طریق WMI شناسایی می شود. سپس نرم افزار به طور خودکار اسکریپتی را راه اندازی می کند که سرویس را مجدداً راه اندازی می کند. این سرویس دوباره اتصال خود را به پایگاه داده برقرار می کند و مشکل حل می شود.

 

 

 

استفاده از نقشه ها

نقشه ها همچنین برای کمک به همکاران دیوید در آزمایشگاه ها و مناطق تولید در کارشان استفاده می شود. مرکز اهدای خون صلیب سرخ شمال اتریش از مکانیسم‌های ورود و خروج در هنگام پردازش استفاده می‌کند. با این حال، گاهی اوقات یک چک این نمی تواند به طور کامل تکمیل شود. این مشکل را می توان به سادگی با نظارت بر وظایف و سرورها شناسایی کرد: بارها و بارها، یک محصول – و فرآیندهای بعدی که به آن بستگی دارد – در دسترس نبودند زیرا یک محصول هنوز در حال پردازش بود. PRTG پایگاه داده را پرس و جو می کند و اطلاعات را بر روی داشبورد خوانا نمایش می دهد و به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت ببینند محصولی هنوز توسط کاربر دیگری در حال پردازش است و بنابراین در دسترس نیست.

 

 

 

 

چشم انداز و نتیجه گیری

PRTG برای فناوری اطلاعات مرکز اهدای خون ضروری است. دیوید جونگ‌ویرت توضیح می‌دهد: «ما به نظارت جامع و قابل اعتماد دستگاه‌ها و سیستم‌ها برای اطمینان از عملکرد مناسب فناوری اطلاعات خود – و در نهایت فرآیندها و خدمات مرکز، متکی هستیم. PRTG نه تنها موثر است، بلکه به ما در صرفه جویی در منابع نیز کمک می کند. به‌طور خودکار خدمات را مجدداً راه‌اندازی می‌کند، که تیم میز پشتیبانی ما را تا حد زیادی تسکین می‌دهد و در عین حال نیاز ما به شیفت‌های حین تماس را کاهش می‌دهد. به لطف هشدارهای سریع PRTG، می‌توانیم کار تعمیر و نگهداری خود را بهینه کنیم و مطمئن شویم که هرگز فضای دیسک سخت (از جمله موارد دیگر) تمام نمی‌شود. PRTG به طور خودکار ما را از نیاز به به روز رسانی سیستم آگاه می کند و در وقت ما صرفه جویی می کند و ما را کارآمدتر می کند.

 

در آگوست 2022، PRTG به ابزار نظارت متمرکز رسمی برای کل فناوری اطلاعات صلیب سرخ شمال اتریش تبدیل شد. Jungwirth و تیم او در مرکز اهدای خون Linz اکنون به طور فعال دانش خود را با تیم های صلیب سرخ به اشتراک می گذارند. از جمله، داشبوردهای اضافی برنامه ریزی شده است که فرآیندها و مناطق پیچیده را به وضوح نشان می دهد، بنابراین کار کارمندان میز پشتیبانی را آسان تر می کند.

 

 

 شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله چگونه صلیب سرخ شمال اتریش از Paessler PRTG برای فناوری اطلاعات خود استفاده میکند؟ برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!