تمامی مراکز داده در یک نگاه با PRTG

 

All IT Rooms به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو مرکز داده در هلند، مراکز داده را برای مشتریان همه صنایع برنامه ریزی، ساخت و راه اندازی می کند.

«در تمام آزمایش‌های ما، PRTG به طور قابل‌توجهی قابل اعتمادتر و بالاتر از همه، سریع‌تر از راه‌حل‌های کلاسیک DCIM مانند Nlyte، iTracs، Sunbird یا Device42 بود که ما نیز آن‌ها را ارزیابی کردیم. ما به راه حلی نیاز داریم که به ما یک نمای کلی در زمان واقعی از وضعیت تمام مراکز داده ای که نظارت می کنیم ارائه دهد و ما را مجبور نکند با هر کلیک منتظر چیزی شبیه به چند دقیقه باشیم. با PRTG، ما آن راه حل را پیدا کرده ایم.»

Ronald Kok, مدیر کل All IT Rooms

همه اتاق های IT بر 5 جنبه کلیدی تمرکز دارند:

۱. ماژولار بودن

محیط های فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین ارائه انعطاف پذیری لازم در مرکز داده مهم است.

۲. ظرفیت

فضا چه در ساخت و چه در بهره برداری هزینه دارد. با این حال، اگر به یک مرکز داده دوم یا جدید نیاز باشد، فضای بسیار کم می تواند هزینه بیشتری را نیز در بر داشته باشد زیرا مرکز اول دیگر کافی نیست.

۳. دسترسی

خرابی های فناوری اطلاعات هزینه زیادی دارد و حتی می تواند موجودیت یک شرکت را به خطر بیندازد. جنبه های متعددی باید در همان مرحله برنامه ریزی در نظر گرفته شود تا از حداکثر در دسترس بودن اطمینان حاصل شود.

۴. پایداری

تنها با توجه به گرمایش جهانی نیست که راه اندازی مراکز داده مهم است.

به کارآمدترین روش ممکن از نظر منابع صرفه جویی در انرژی و استفاده از قطعات بادوام نیز باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

۵. عملکرد

کل ساختار مرکز داده باید متناسب با نیازهای شرکت باشد. فقط از این طریق می تواند عملکرد مورد نیاز را تضمین کند.

All IT Rooms دارای تخصص و تجربه برای پیاده سازی بهینه تمام 5 نقطه کانونی به عنوان یک ارائه دهنده خدمات کامل، از برنامه ریزی تا اجرا و بهره برداری است. هدف، در دسترس بودن تمام اجزای IT در تمام ساعات شبانه روز، هفت روز هفته است. به هر حال، فناوری اطلاعات و مرکز داده اساس تمام فرآیندهای تجاری یک شرکت را تشکیل می دهند.

مبانی

برای اطمینان از در دسترس بودن مراکز داده تحت مدیریت All IT Rsooms، یک سیستم DCIM (مدیریت زیرساخت مرکز داده) قابل اعتماد و قوی یک نیاز اساسی است. این راه حل تمام جنبه های مرکز داده – از اجزای سخت افزاری مانند سرورها، سوئیچ ها، روترها، سیستم های ذخیره سازی یا رک ها گرفته تا فناوری ساختمان (سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های قفل درب، سنسورهای محیطی، دوربین های نظارتی و غیره) و محیطی را نظارت و مدیریت می کند. مقادیری مانند دما یا رطوبت. نظارت در اینجا بسیار مهم است: تنها در صورتی که تمام جنبه های مرکز داده به صورت شبانه روزی نظارت شود، می توان بی نظمی ها یا خرابی ها را به موقع تشخیص داد، منابع خطاها را شناسایی کرد، و قبل از وقوع قطعی های جدی، مشکل را اصلاح کرد. همه اتاق های IT از PRTG Paessler به عنوان راه حل نظارتی خود استفاده می کنند.

ارزیابی

در سال 2017، All IT Rooms شروع به ارزیابی طیف وسیعی از راه حل های DCIM برای مدیریت و نظارت بر مراکز داده ای کرد که در آن کار می کند. ابتدا الزامات تعریف شد:

– استحکام و قابلیت اطمینان

مهم نیست که راه حل چقدر از نظر فنی پیچیده یا جامع باشد، اگر به طور قابل اعتماد تمام داده های مورد نیاز را در تمام ساعات شبانه روز ارائه نکند، گزینه ای برای همه اتاق های فناوری اطلاعات نیست.

– قابلیت چند مشتری

از همان ابتدا، All IT Rooms یک راه حل واحد را متصور بود که می توانست چندین مشتری را در چندین سایت مدیریت کند، در حالی که مستقل از زمان، مکان و فروشندگان بود.

– مقیاس پذیری

پایگاه مشتری و در نتیجه مراکز داده ای که باید مدیریت شوند دائما هستند.

افزایش تعداد راه حل باید بر این اساس در همه سطوح مقیاس پذیر باشد.

– بررسی دلیل ریشه ای

هشدار در صورت بروز خطا کافی نیست: برای واکنش سریع و جلوگیری از آسیب های بعدی، راه حل باید بتواند علت را تعیین کرده و ارتباط برقرار کند.

علاوه بر برخی راه حل های DCIM ایجاد شده، PRTG نیز پس از تحقیقات بازار فشرده در ارزیابی گنجانده شد، حتی اگر این راه حل معمولا در بازار به عنوان یک ابزار نظارتی خالص و نه به عنوان نرم افزار DCIM شناخته می شود. در کمال تعجب تیم All IT Rooms، PRTG ثابت کرد که ساده‌ترین راه‌حل برای پیاده‌سازی و مقیاس‌پذیرترین راه‌حل و – پس از آزمایش‌های گسترده – همچنین پایدارترین است. از آنجایی که نظارت به عنوان مهمترین وظیفه راه حل هدف تلقی می شد، واضح بود که PRTG اساس سیستم DCIM خواهد بود که قرار است مستقر شود.

رونالد کوک، مدیرعامل All IT Rooms نتایج ارزیابی را خلاصه می‌کند: «در تمام آزمایش‌های ما، PRTG به طور قابل‌توجهی قابل اعتمادتر و بالاتر از همه، سریع‌تر از راه‌حل‌های کلاسیک DCIM مانند Nlyte، iTracs، Sunbird یا Device42 بود که ما نیز آن‌ها را ارزیابی کردیم. ما به راه حلی نیاز داریم که به ما یک نمای کلی در زمان واقعی از وضعیت تمام مراکز داده ای که نظارت می کنیم ارائه دهد و ما را مجبور نکند با هر کلیک منتظر چیزی شبیه به چند دقیقه باشیم. با PRTG، ما آن راه حل را پیدا کرده ایم.»

DCIM با PRTG

از سال 2017، All IT Rooms به PRTG به عنوان مبنایی برای راه‌حل DCIM All-BaaS® خود توسعه داده شده است. PRTG تمام اجزای زیرساخت مرکز داده، از سیستم های خنک کننده گرفته تا UPS (منبع تغذیه بدون وقفه)، ژنراتورها، سیستم های امنیتی و غیره را نظارت می کند. تمرکز ویژه بر نظارت بر مصرف انرژی است. افزایش مداوم قیمت انرژی و مسئولیت اجتماعی در مواجهه با گرمایش جهانی، موضوعاتی حیاتی برای تمامی عملیات مراکز داده است.

مراکز داده به ویژه انرژی بر هستند و بنابراین در معرض بررسی جدی هستند. صرفه جویی در مصرف انرژی تنها زمانی امکان پذیر است که کاربرد دقیق هر دستگاه و سیستم را بدانید، بنابراین نظارت بر مصرف انرژی ضروری است. اما مصرف انرژی تنها جنبه زمانی که به صرفه جویی در انرژی و هزینه در یک مرکز داده فکر می کنیم نیست. رونالد کوک توضیح می‌دهد که چگونه PRTG به جلوگیری از اتلاف انرژی کمک می‌کند: «دما یکی از مهم‌ترین عوامل در مرکز داده است. دمای بیش از حد بالا منجر به ساییدگی و از بین رفتن بیشتر قطعات سخت افزاری و حتی خرابی ناشی از گرمای بیش از حد می شود، در حالی که دمای بسیار پایین به دلیل خنک شدن بیش از حد انرژی را بی مورد مصرف می کند. مدیریت صحیح دما یک نکته ضروری هنگام برنامه ریزی یک مرکز داده است و نظارت مداوم دما با PRTG در طول عملیات ضروری است. این نه تنها شامل اندازه‌گیری دما، بلکه نظارت بر سیستم‌های تهویه مطبوع یا درها و پنجره‌ها نیز می‌شود.»

امروزه بسیاری از مراکز داده برای چندین مشتری با BaaS® مدیریت می شوند. این سیستم همچنین نتایج مثبت مرحله ارزیابی و آزمایش را در دراز مدت تأیید کرده است: «سال‌هاست که از PRTG در محیط‌های بیشتر و بزرگ‌تر استفاده می‌کنیم. بارها و بارها، ما تصمیم خود را تأیید کرده‌ایم: PRTG ثابت می‌کند که راه‌حل ایده‌آل برای نظارت بر تمام مراکز داده‌ای است که روزانه کار می‌کنیم و نگهداری می‌کنیم.» رونالد کوک توضیح می‌دهد. علاوه بر این، در طول سال‌ها، جنبه‌های متعددی پدیدار شده‌اند که حتی در زمان مفهوم اولیه مورد توجه نبوده‌اند.

بهینه سازی بلند مدت

PRTG به طور مداوم داده ها را در مورد تمام جنبه های مراکز داده نظارت شده ارائه می دهد و آنها را برای طولانی مدت ذخیره می کند. تجزیه و تحلیل این داده ها طیف وسیعی از بهینه سازی ها را در سطوح مختلف در دراز مدت امکان پذیر می کند:

– افزایش عملکرد و قابلیت اطمینان

اندازه‌گیری‌های بلندمدت نقاط ضعفی را در مرکز داده نشان می‌دهد که ماندگاری دارند.

تاثیر بر عملکرد و قابلیت اطمینان، مانند دمای بیش از حد، باتری کم سطوح یا اجزای منفرد را بیش از حد بارگذاری می کند، بنابراین اقدامات بهینه سازی مداوم را امکان پذیر می کند.

– صرفه جویی در هزینه

دمای پایین بی‌رویه نشانه‌ای از خنک‌سازی بیش از حد است، در حالی که دمای بیش از حد بالا به معنای افزایش سایش قطعات سخت‌افزاری و در موارد شدید، آسیب و خرابی است. نظارت طولانی مدت این را آشکار می کند و مصرف منابع را قادر می سازد – هم از نظر انرژی و هم از نظر سخت افزاری – به حداقل برسد. این باعث صرفه جویی در هزینه ها و محافظت از محیط زیست می شود.

– برنامه ریزی بهبود یافته

نظارت بلندمدت با PRTG به همه اتاق‌های فناوری اطلاعات پایه داده را برای بهبود مستمر مراکز داده موجود و برنامه‌ریزی مراکز داده جدید حتی کارآمدتر ارائه می‌دهد.

مدیرعامل رونالد کوک ارزش افزوده واضحی را برای مشتریان خود در اینجا می بیند: «به لطف داده های تاریخی در PRTG، ما قادریم به طور مداوم مراکز داده ای را که نظارت می کنیم بهینه سازی کنیم. برای مشتریان ما، این به معنای بهبود دائمی راندمان هزینه و حداکثر قابلیت اطمینان است.

افزایش کارایی به لطف اثرات هم افزایی

بارها و بارها، در طول همکاری All IT Rooms با مشتریان، مشخص می شود که آنها در حال حاضر از PRTG برای نظارت بر شبکه ها و زیرساخت های فناوری اطلاعات خود استفاده می کنند. رونالد کوک توضیح می دهد که چگونه می توان از این شرایط به طور سودآور استفاده کرد: “با کمی پشتیبانی از کارشناسان ما، نظارت بر مرکز داده را می توان به راحتی و به سرعت در نظارت IT موجود بسیاری از مشتریان ما ادغام کرد. نتیجه یک نمای کلی جامع از کل مرکز فناوری اطلاعات و داده است. این امکان تجزیه و تحلیل علت اصلی را در سراسر تخته و شناسایی و رفع خطا بسیار سریعتر از سیستم های نظارتی جدا شده از یکدیگر فراهم می کند.

نتیجه

با PRTG به عنوان اساس یک سیستم DCIM، همه اتاق های فناوری اطلاعات ارزش افزوده قابل توجهی برای مشتریان خود ایجاد می کند. مراکز داده آنها پایدارتر و کارآمدتر عمل می کنند. عیوب فوراً شناسایی می شوند و می توان قبل از اینکه منجر به قطعی و مشکلات جدی شود، آن ها را اصلاح کرد. با این حال، برای Ronald Kok از All IT Rooms، مزیت تعیین کننده PRTG در پایداری آن نهفته است: «از زمانی که ما استفاده از PRTG را شروع کردیم، DCIM ما 100٪ پایدار است. از سال 2017، ما با PRTG 0٪ خرابی داشته ایم. این فوق العاده است.»

 

شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله تمامی مراکز داده در یک نگاه با PRTG برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!