سایبری Splunk

برترین گواهینامه های امنیت سایبری برای سال 2024 و بعد از آن

Splunk یک پیشرو در صنعت در امنیت است

Splunk مفتخر است که توسط Forrester، Gartner® و IDC به عنوان یک رهبر در SIEM شناخته شده است

درباره محصولات و راهکارهای امنیتی Splunk بیشتر بدانید:

 

Splunk Enterprise Security

هماهنگ سازی، اتوماسیون و پاسخ امنیتی Splunk (SOAR)

 

آنالایزر حمله Splunk

 

تجزیه و تحلیل رفتار کاربر Splunk

Splunk Mission
Control

سودآوری امنیت سایبری همچنان بالا می‌رود و شرکت‌های بیشتری به نیاز به استخدام افراد قابل اعتماد برای جلوگیری و مدیریت حملات سایبری پی می‌برند. این بدان معناست که مشاغل امنیتی زیادی وجود دارد… با این حال، یافتن و استخدام افراد مناسب برای این شغل همیشه آسان نیست. اما جستجوی افراد حرفه‌ای با گواهینامه‌های سازمان‌های واجد شرایط کاملاً کمک می‌کند.

جدا از اعتباری که ارائه می‌کنند، این گواهی‌ها همچنین شانس شما را برای بالا رفتن از نردبان شغلی سایبری تسریع می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند که گرسنه دانش بمانید تا با زمان‌های در حال تغییر همگام باشید. بنابراین، در حالی که ویدیوهای YouTube و دوره های رایگان عالی هستند، انتخاب اعتبار و عمق به عنوان یک متخصص امنیت سایبری ضروری است.

به همین دلیل است که ما بهترین گواهینامه های امنیت سایبری را برای شما انتخاب کرده ایم. این دوره‌ها بر اساس سطح شغلی، ارتباط و هزینه‌های آن‌ها ارزیابی شده‌اند تا به شما در طول فرآیند بازرسی کمک کنند. 

چرا کسب گواهینامه های امنیت سایبری را به زحمت بیندازید؟

پتانسیل درآمد بالاتر و اعتبار شغلی از بزرگترین مزایای این گواهینامه ها است. اما متوجه خواهید شد که بیشتر مواردی که در این دوره بررسی کردیم فراتر از این دو مزیت است.

نهادهای صادرکننده آنها برای حفظ گواهینامه از متخصصان آموزش مستمر و شبکه سازی می خواهند. بعلاوه، همگام بودن با روندهای امنیت سایبری در طول آموزش به شما کمک می کند. حلقه‌ی خود-بهبودی این گواهی‌نامه‌ها باعث می‌شود که دلیلی ارزشمند برای کشف آنها باشد.

(برای امنیت بیشتر، توصیه‌ها این رویدادهای امنیت سایبری و InfoSec، بهترین کتاب‌های امنیتی برای خواندن و این پادکست‌های ضروری را بررسی کنید.)

بهترین گواهینامه های امنیت سایبری که شرکت ها به دنبال آن هستند

گواهینامه های زیر برای بسیاری از نقش های امنیت سایبری الزامی است و توسط بالاترین ارگان ها در فضای سایبری معتبر است.

CompTIA Security+

CompTIA Security+ یک توصیه محبوب است و دلایل خوبی دارد:

این یک دوره صدور گواهینامه مبتدی است که مطابق با 8570 وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) است.

دانش و مهارت های عملی مناسب را برای علاقه مندان به فناوری اطلاعات فراهم می کند تا بتوانند شغلی در سطح پایه در فضای امنیت سایبری پیدا کنند.

پس از تکمیل، متخصصان دانش حملات سایبری، طراحی معماری، عملیات، کنترل حوادث و موارد دیگر را نشان خواهند داد.

برای پست های دولتی و وزارت دفاع به این نیاز خواهید داشت. از آنجایی که برای مبتدیان مناسب است، تجربه کاری در InfoSec غیر ضروری است، اما درک CompTIA Network+ به تضمین موفقیت در امتحان کمک می کند. نقش‌های دارای این گواهینامه شامل ممیزان فناوری اطلاعات، آزمایش‌کنندگان نفوذ جوان، مدیران امنیتی، DevOps و غیره است.

توجه داشته باشید که این گواهینامه به مدت سه سال معتبر است، اما از طریق برنامه آموزش مداوم CompTIA فضایی برای تمدید وجود دارد.

الزامات: دانش CompTIA Network + و تکمیل آموزش CompTIA برای امتحان توصیه می شود.

هزینه: ثبت نام در آزمون گواهینامه 392 دلار قیمت دارد.

زمان تکمیل: داوطلبان 90 دقیقه فرصت دارند تا به 90 سوال چندگزینه ای پاسخ دهند. حداقل نمره قبولی 750 برای دریافت گواهینامه مورد نیاز است.

گواهی امنیت سایبری گوگل

گوگل اخیراً برنامه گواهی امنیت سایبری خود را از طریق Coursera راه اندازی کرده است. این برنامه پایه برای هر کسی که به امنیت سایبری علاقه دارد ایجاد شده است و برای شروع نیاز به دانش یا تجربه قبلی ندارد.

دوره های این برنامه پایه و اساس عالی برای پیگیری های شما در امنیت سایبری را در اختیار شما قرار می دهد. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان برنامه به آزمون CompTIA Security+ و همچنین آموزش های تکمیلی با قیمتی تخفیف دار دسترسی دارند. تکمیل گواهی امنیت سایبری Google و آزمون CompTIA Security+ یک اعتبار دوگانه اعطا می‌کند که دانش حرفه‌ای در برنامه‌نویسی امنیتی، مدیریت اطلاعات و رویداد، سیستم‌های تشخیص نفوذ و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

این مکانی عالی برای شروع به عنوان یک حرفه ای مشتاق امنیت سایبری است، اگرچه ممکن است ما مغرضانه باشیم – Splunk شریک افتخاری در توسعه این گواهینامه بود!

الزامات: این اولین قدم به سمت حرفه ای در زمینه امنیت سایبری است، بدون مدرک یا تجربه کاری مورد نیاز است.

هزینه: Coursera یک دوره آزمایشی رایگان را ارائه می دهد و به دنبال آن هزینه ماهانه 50 دلار وجود دارد. هزینه کلی برای صدور گواهینامه بسته به مدت زمانی که طول می کشد تا مواد خود گامی تکمیل شود، متفاوت خواهد بود.

زمان تکمیل: گوگل تخمین می زند که این برنامه 6 ماه در 7 ساعت در هفته طول می کشد. با حرکت سریع‌تر از سرعت پیشنهادی، دانش‌آموزان ممکن است در عرض یک یا دو ماه یک گواهی را در دست پیدا کنند.

پرسنل امنیت سیستم های اطلاعاتی معتبر (CISSP)

CISSP دارای رتبه بالایی است – و یکی از پیشرفته ترین گواهینامه ها در این لیست است. این تحلیلگران امنیتی و دیگر متخصصانی را هدف قرار می دهد که به دنبال بهبود مهارت های فنی خود هستند. CISSP فراگیران را با حوزه‌های موضوعی پیچیده سیستم‌های کنترل دسترسی، امنیت فیزیکی، برنامه‌ریزی تداوم کسب‌وکار و برنامه‌ریزی بازیابی فاجعه، مخابرات و امنیت شبکه، کاربرد معماری امنیتی و توسعه سیستم‌ها، رمزنگاری، قانون، تحقیق و اخلاق آشنا می‌کند.

این سازمان توصیه می کند که متخصصان قبل از درخواست برای آزمون دوره آموزشی را بگذرانند تا از میزان موفقیت خود اطمینان حاصل کنند.

به عنوان بخشی از گواهینامه های تحت (ISC)²، الزامات دستورالعمل 8570.1 وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) را برآورده می کند.

الزامات: برای واجد شرایط بودن، به حداقل پنج سال تجربه کاری به عنوان تحلیلگر امنیتی در حداقل دو مورد از زمینه های گواهینامه نیاز دارید. می توانید برای قبولی در آزمون گواهینامه شرکت کنید و مطالعه کنید. پس از آن، باید از یکی از اعضای ISC در مورد تجربه کاری خود تأییدیه بگیرید.

هزینه: برای دوره آموزشی، قیمت بسته به مکان متفاوت است اما از 300 تا 3200 دلار متغیر است. این قیمت همچنین به فرمت یادگیری ترجیحی شما بستگی دارد. سپس آزمون گواهینامه 749 دلار هزینه دارد. همچنین به هزینه نگهداری سالانه 199 دلار به اضافه 40 واحد CPE سالانه برای سه سال بعد نیاز دارد. کوپن های تخفیف موجود است.

زمان تکمیل: گواهی پس از اتمام یک امتحان شش ساعته شامل 250 سوال در مورد موضوعات فوق اعطا می شود. برای دریافت گواهینامه حداقل به نمره قبولی 700 نیاز دارید.

مدیر خبره امنیت اطلاعات (CISM)

گواهینامه CISM که توسط انجمن حسابرسی و کنترل سیستم های اطلاعاتی (ISACA) ارائه شده است، برای متخصصان امنیت اطلاعات ساخته شده است که به دنبال پیشرفت در موقعیت های مدیریتی در فضای امنیت سایبری هستند.

این موضوع مرتبط است زیرا دوره هر سه سال یکبار به روز می شود و همچنین از متخصصان انتظار می رود که دانش خود را برای حفظ گواهینامه ارتقا دهند. بنابراین، مدیران محصولات امنیتی، مدیران امنیت اطلاعات و تحلیلگران سیستم بیشترین بهره را از این گواهی خواهند برد. این برنامه نامزدها را در معرض موارد زیر قرار می دهد:

  • مدیریت حوادث امنیت اطلاعات
  • توسعه و مدیریت برنامه امنیت اطلاعات
  • مدیریت ریسک اطلاعات
  • حاکمیت امنیت اطلاعات

شما می توانید آموزش را از طریق کلاس آنلاین یا فرمت یادگیری خودگام آنلاین تکمیل کنید.

شرایط: داوطلبان باید پنج سال تجربه در زمینه امنیت اطلاعات داشته باشند که حداقل سه سال از این سال ها به عنوان مدیر امنیت اطلاعات کار کنند. سپس می توانید در آزمون شرکت کرده و ظرف پنج روز پس از قبولی در آزمون برای صدور گواهینامه اقدام کنید. پس از آن، یک متخصص دارای گواهی ISACA در طول فرآیند صدور گواهینامه از شما حمایت مالی می کند.

هزینه: هزینه آزمون صدور گواهینامه برای اعضای ISACA 575 دلار و برای اعضای غیر ISACA 760 دلار است.

زمان تکمیل: آزمون چهار ساعت طول می کشد، با 150 سوال چند گزینه ای و دامنه نمره 200-800. نمره قبولی 450 است. این گواهینامه هر سه سال یکبار قابل تمدید است و سالانه 20 واحد سیاست آموزش مداوم (CPE) به دست می آید.

هکر اخلاقی معتبر (CEH)

با افزایش کلاهبرداری سایبری، هک اخلاقی یکی از سریع ترین راه هایی است که متخصصان امنیت سایبری می توانند ارزش خود را به یک سازمان ثابت کنند. شرکت‌ها باید سیستم‌های امنیتی خود را تقویت کرده و از حملات پیش از وقوع آن جلوگیری کنند – اینجاست که هک اخلاقی وارد می‌شود.

EC-Council این گواهینامه شناخته شده جهانی را برای متخصصان سایبری مشتاق ارائه می دهد که به دنبال جنبه تهاجمی امنیت سایبری هستند. نامزدها همچنین به عنوان بخشی از آموزش به رقابت با سایر هکرها می پردازند تا مهارت های خود را افزایش دهند. این برنامه دانش آموزان را با دانش عمیق از پنج مرحله هک اخلاقی برای سیستم عامل های مختلف مجهز می کند.

دوره را می توان به صورت زنده، آنلاین یا ترکیبی انجام داد. داوطلبان می توانند دوره را بر اساس مراحل یادگیری ترجیحی سفارشی کنند. یک نکته احتیاط: برخی از متخصصان امنیتی می گویند که این گواهینامه سطح ورودی ممکن است آنقدر که به نظر می رسد ارزشمند نباشد.

الزامات: اگرچه برای کاندیداهای سطح ابتدایی هدف قرار می گیرد، باید حداقل دو سال تجربه امنیت فناوری اطلاعات قبل از استفاده از آن داشته باشید. جایگزین، مجموعه ضروری امنیت سایبری رایگان همان سازمان است.

هزینه: آزمون Certified Ethical Hacker 1119 دلار هزینه دارد.

زمان تکمیل: آزمون چهار ساعت طول می کشد و برای کسب گواهینامه به نمره قبولی 60 تا 80 درصد نیاز است.

Cisco Certified Network Associate (CCNA)

گواهینامه CCNA به علاقه مندان سایبری استقبال کاملی از دنیای امنیت فناوری اطلاعات می دهد. دانش شبکه، اصول امنیتی، اتوماسیون و موارد دیگر را تأیید می کند.

سیسکو همچنین یک جامعه یادگیری پر جنب و جوش ارائه می دهد که به داوطلبان در طول دوره آموزشی خود کمک می کند. نقش هایی که نامزدها می توانند پس از این گواهینامه به آنها منتقل شوند شامل تکنسین میز کمک، مدیر شبکه و مهندس شبکه است.

الزامات: هیچ قانون رسمی در مورد سابقه کار وجود ندارد، اما آشنایی با شبکه سیسکو توصیه می شود. سپس، داوطلبان باید مطالب آموزشی پولی سازمان را در قالب‌های مختلف بگذرانند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

هزینه: آزمون گواهینامه معروف به CCNA 200-301 300 دلار هزینه دارد.

زمان تکمیل: امتحان در مدت 90 دقیقه با 60 سوال تکمیل می شود. نمره قبولی 800 برای دریافت گواهی لازم است. درست مثل بقیه، فقط سه سال اعتبار دارد.

حرفه ای دارای گواهی امنیت توهین آمیز (OSCP)

این گواهی تحت عملیات تهاجمی در نمودار تصاعدی گواهی امنیتی قرار می گیرد. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، این برای کاندیداهایی است که باید حرفه ای در امنیت اطلاعات داشته باشند.

Offensive Security این گواهی را ارائه می دهد تا تأیید کند که دارنده آن در تشخیص، جلوگیری و واکنش به حملات سایبری و سایر موارد نقض امنیتی ماهر است. مهارت های اصلی مورد توجه با این گواهینامه عبارتند از:

  • تست نفوذ
  • تجزیه و تحلیل بدافزار
  • پزشکی قانونی کامپیوتری

معمولاً در مقایسه با CEH، OSCP گواهینامه پیشرفته‌تری است – کسانی که OSCP را دریافت می‌کنند، بر اساس توانایی‌شان در مبارزه با حملات و ایجاد راه‌حل‌های خودبه‌خود، نرخ‌های بیشتری را دریافت می‌کنند. (برعکس، CEH بر پیشگیری پیشگیرانه تمرکز می‌کند.) OSCP این موارد و موارد دیگر را پوشش می‌دهد و به دارنده آن اجازه می‌دهد به سمت‌های تخصصی در فضای امنیتی منشعب شود.

الزامات: برخلاف آنچه از یک دوره پیشرفته انتظار دارید، تاکید بیشتری بر مهارت ها وجود دارد تا سال ها تجربه کاری رسمی. برای برتری در آزمون، دانش شبکه IP و مدیریت لینوکس مورد نیاز است.

هزینه ها: این گواهینامه پس از تکمیل PEN 200، یعنی آموزش و آزمون نفوذ با لینوکس داده می شود. قیمت این کار از 799 دلار شروع می شود و بر اساس بسته مطالعه و دسترسی به آزمایشگاه مورد نیاز می تواند تا 2499 دلار افزایش یابد. پاداش اضافه شده: برخلاف سایرین، گواهینامه تاریخ انقضا یا هزینه تمدید ندارد.

زمان اتمام: امتحان بسیار فشرده است. 24 ساعت طول می کشد و بلافاصله پس از آن 24 ساعت دیگر برای ارسال گزارش خود از چالش به طول می انجامد. نمره قبولی 70 از 100 برای اعطای گواهینامه مورد نیاز است.

تستر نفوذ GIAC (GPEN)

همانطور که از نام آن پیداست، این گواهینامه توانایی تست نفوذ حرفه ای شما را تایید می کند. با آن، نامزدها برای کنترل حملات رمز عبور پیشرفته، افزایش و بهره برداری، برنامه ریزی تست نفوذ و انجام اسکن آسیب پذیری تأیید می شوند.

گواهی GPEN به بهترین وجه برای حسابرسان، هکرهای اخلاقی، پرسنل امنیتی و متخصصان پزشکی قانونی مناسب است.

الزامات: به عنوان یک گواهینامه پیشرفته، متخصصان باید حداقل دو سال سابقه کار قبل از درخواست برای این کار داشته باشند.

هزینه: آزمون گواهینامه و دو آزمون عملی مورد نیاز 749 دلار هزینه دارد.

زمان اتمام: این آزمون سه ساعته با 82 سوال و نمره قبولی 75 درصد است.

گواهینامه تحلیلگر امنیت سایبری CompTIA (CySA+)

برخلاف سایر گواهینامه‌هایی که بررسی کرده‌ایم، این بر روی بخش تجزیه و تحلیل داده‌های امنیت سایبری تمرکز دارد. داوطلبان بر اساس توانایی آنها در ردیابی و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع شبکه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. همچنین، پس از تکمیل گواهینامه، نامزدها باید قادر به مقابله با حملات با پیاده سازی اطلاعات جمع آوری شده و حتی شناسایی تهدیدات برای پایگاه داده باشند.

این گواهینامه حوزه های موضوعی بیشتری مانند واکنش به حادثه، مدیریت تهدید و آسیب پذیری، امنیت نرم افزار و سیستم، انطباق و ارزیابی را پوشش می دهد. مهندسان و تحلیلگران امنیتی بهترین نامزدها را برای CYSA+ می‌سازند، زیرا با این گواهینامه در حالت دفاعی بازی خواهید کرد.

الزامات: این یک گواهینامه سطح مبتدی نیست و به چهار سال تجربه کاری در infosec نیاز دارد. همچنین، دانش CompTIA’s Security+ و Network+ کمک خواهد کرد.

هزینه: هزینه امتحان 381 دلار است، اما با بسته آموزشی و سایر افزونه ها، می تواند تا 949 دلار افزایش یابد.

زمان تکمیل: آزمون گواهینامه دارای زمان مسابقه 165 دقیقه برای 85 سوال چند گزینه ای و نمره قبولی 750 است.

گواهینامه نظارت مستمر GIAC (GMON)

یک گواهی پیشرفته تر که با SANS SEC11 همسو می شود و گواهینامه GMON را دریافت می کند، توانایی شما را برای جلوگیری از نفوذ به شبکه و شناسایی سریع بازیگران بد تایید می کند. ارائه شده توسط GIAC، این گواهینامه تماماً در مورد دفاع از معماری امنیتی شما، نظارت بر امنیت شبکه شما، دیانوستیک و کاهش مداوم و البته نظارت مستمر امنیتی است.

الزامات: این برای افرادی با تجربه است، اگرچه نقش ها می تواند متفاوت باشد: معماران امنیتی، مهندسان امنیتی و مدیران، و هر کسی که با SOC درگیر است.

هزینه: بسته به فرمت آموزشی شما (حضوری یا آنلاین) و مربی وابسته شما، این دوره می تواند به هزاران نفر برسد.

زمان تکمیل: شما 3 ساعت فرصت دارید تا این امتحان را از طریق یک تنظیمات محافظت شده تکمیل کنید. برای قبولی به حداقل 74% نیاز دارید. سوالات تصادفی هستند و شما به 82-115 سوال پاسخ خواهید داد.

پایان: گواهی های امنیتی مبتدی و پیشرفته

اینکه یک حرفه ای معتبر در زمینه امنیت سایبری باشید، کار را می طلبد، اما این کار برای منافع بلندمدت شما عالی است. به عنوان یک مبتدی، می توانید با CompTIA Security+ و سایر برنامه های آن مانند Network+ شروع کنید. آنها به شما این پایه را می دهند که با پیشروی، چالش ها و گواهینامه های بیشتری را قبول کنید.

برای حرفه‌ای‌های سطح بالا، CISSP در این فهرست رتبه بالایی دارد، اما کسب آن کار زیادی می‌طلبد. OSCP همچنین به شما کمک می‌کند تا مصاحبه کنید، زیرا برای کسانی که در سمت تهاجمی بازی می‌کنند امتیاز بالایی دارد.

در نهایت، بسیاری از سایت‌ها کلاس‌ها و مواد آموزشی با تخفیف را نیز ارائه می‌کنند تا تضمین کنند که شما این گواهی‌ها را دریافت می‌کنید. شما فقط باید ابتدا اینها را بررسی کنید.

این پست لزوماً موضع، استراتژی یا نظر Splunk را نشان نمی دهد.

در صورتی که این مقاله برترین گواهینامه های امنیت سایبری برای سال 2024 و بعد از آن برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

در لینکدین ما را دنبال کنید

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!