اکنون بیش از هر زمان دیگری، موسسات مالی هدف مورد علاقه مجرمان سایبری هستند.ایمن سازی موسسات مالی با کمک راهکارهای Wallix PAM میتواند نگرانی های زیادی را که ایجاد شده است از بین ببرد.

زیرا یک مطالعه Accenture نشان می دهد که هزینه حملات سایبری تجربه شده توسط خدمات مالی به طور قابل توجهی بالاتر از سایر صنایع است و به 18.5 میلیون دلار در سال برای هر شرکت می رسد.

آنچه نگران کننده تر است این است که تحقیقات اخیر نشان داده است که تقریباً 70 درصد از مؤسسات مالی در طول 3 سال گذشته حمله سایبری را تجربه کرده اند.

با افزایش تعداد تهدیدات، موسسات مالی با راه های متعددی برای اخاذی، سرقت و کلاهبرداری مواجه هستند. این به راحتی می تواند منجر به زیان مالی شدید، اعتبار و وفاداری مشتری شود. اکنون برای مؤسسات مالی ضروری است که از اجرای راه حل های امنیتی دسترسی قوی برای محافظت از خود اطمینان حاصل کنند.

 

چرا هکرها بانک ها را هدف قرار می دهند؟

 

پول یک عامل اصلی مشخص است. بانک‌ها روزانه مبالغ هنگفتی از این موارد را مدیریت می‌کنند و هکرها همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای دسترسی غیرمجاز به حساب‌های بانکی مشتریان برای سرقت وجوه آنها در عرض چند دقیقه هستند.

 

با این حال، بانک ها علاوه بر پول، در چیز دیگری نیز غنی هستند – داده های خصوصی. موسسات مالی در حال پردازش و ذخیره مقادیر زیادی PII (اطلاعات قابل شناسایی شخصی) بسیار حساس و ارزشمند هستند که در دارک وب بسیار ارزشمند است.

 

اگر داده ها به دست عوامل خطرناک برسد، قربانیان می توانند با مشکلات طولانی مدت و استرس مواجه شوند. سازمان‌ها همچنین در معرض خطر مسئولیت قانونی، آسیب‌های اعتباری، و مجازات‌های نظارتی به دلیل کوتاهی در حفظ اطلاعات محرمانه هستند. پرداختن به وام‌های مسکن، پس‌اندازهای بازنشستگی و وام‌های مردم نیازمند یک رابطه قوی مبتنی بر اعتماد بین بانک‌ها و مشتریان است – و این در معرض تهدید است.

 

با استقبال بیشتر موسسات مالی از عصر جدید دیجیتال، بانک ها به طور قابل توجهی سطوح حمله خود را گسترش داده اند. کسب‌وکارهای بیشتری شعبه‌های آجری را کاهش داده‌اند، در حالی که بانک‌های رقیب جدیدتر 100٪ به صورت دیجیتالی کار می‌کنند. مشتریان همچنین برای دسترسی به خدمات خود به سمت ابزارهای دیجیتال روی می آورند. با این حال، این انفجار راه‌های دیجیتال در موسسات مالی باعث می‌شود که آن‌ها اهداف آسان‌تری برای حملات سایبری مانند حملات باج‌افزار، حملات ربات‌های خودکار که داده‌های مشتریان را می‌دزدند و حملات فیشینگ که افراد را فریب می‌دهند تا اطلاعات محرمانه را به اشتراک بگذارند.

 

چه چیزی حمایت از بانک ها را دشوار می کند؟

 

موسسات مالی در یک محیط نظارتی پیچیده و سختگیرانه فعالیت می کنند. این بدان معنی است که مقامات برای محافظت از مصرف کنندگان و مشاغل، مجازات ها و جریمه های شدیدی را اعمال می کنند و آسیب احتمالی نقض را بسیار نگران کننده تر می کنند.

 

بانک ها نیز زیرساخت های پیچیده ای دارند. بسیاری از آنها در حال انتقال بین زیرساخت های قدیمی قدیمی خود بوده اند در حالی که تلاش می کنند با تحول دیجیتال سریعی که در صنعت مالی اتفاق می افتد، همگام باشند. در یک سازمان می‌تواند صدها برنامه کاربردی وجود داشته باشد که توسط هزاران کارمند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سازمان های مالی دارای زیرساخت امنیتی پیچیده ای هستند که نیاز به هماهنگی چندین شرکت، افراد و فرآیندها دارد. هنگام در نظر گرفتن امنیت فناوری اطلاعات، بانک ها همچنین وظیفه دارند که به بیرون و درون نگاه کنند. تراکنش های مالی اغلب به بیش از یک نهاد و در نتیجه بیش از یک سیستم فناوری اطلاعات نیاز دارند.

 

برای تسهیل این فرآیند، بسیاری از سازمان های مالی به ارائه دهندگان خدمات خارجی وابسته هستند که از حساب های ممتاز به عنوان ابزاری در فرآیندهای روزمره خود استفاده می کنند. هر چه سیستم‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شوند، کاربران ممتاز بیشتری برای دسترسی به داده‌ها مورد نیاز هستند. این افراد می توانند کارمندان مستقیم مؤسسه مالی باشند یا می توانند کاربران خودکار، پیمانکاران، کارگران راه دور یا حتی پشتیبانی فناوری اطلاعات باشند. اگرچه این رویکرد معمولاً ضروری است، حساب‌های دارای امتیاز می‌توانند خطر بالقوه بزرگی را برای کسب‌وکار ایجاد کنند.

 

وقتی صحبت از خطرات بالقوه می شود، حساب های دارای امتیاز می توانند به داده های مالی ارزشمند دسترسی داشته باشند و برنامه ها یا تراکنش ها را اجرا کنند. آنها به کاربران امتیازات “ریشه” و دسترسی برای ایجاد تغییرات چشمگیر در سیستم ها و همچنین توانایی پوشاندن هر یک از فعالیت هایی که انجام داده اند می دهند.

 

حساب های ممتاز برای فرآیندهای روزانه موسسات مالی حیاتی هستند. با این حال، کسب و کارها باید مطمئن شوند که ایمن هستند و بر این اساس مدیریت می شوند. در غیر این صورت، هکرها می توانند به راحتی از امتیازات روت برخوردار شوند و تغییرات اساسی ایجاد کنند که به طور بالقوه می تواند منجر به عواقب جدی شود.

 

راه‌حل‌های مدیریت دسترسی ممتاز چگونه می‌توانند کمک کنند

 

چشم انداز تهدید به طور مداوم در حال تغییر است و خدمات مالی باید اطمینان حاصل کنند که در مورد عملیات و امنیت از یک رویکرد چند لایه استفاده می کنند. این می‌تواند مجموعه‌ای از چالش‌ها را ارائه دهد و پیاده‌سازی راه‌حل‌های پیشرفته PAM (مدیریت دسترسی ممتاز) و EPM (مدیریت حفاظت نقطه پایانی) برای محافظت از خود در برابر حملات آسیب‌رسان و اطمینان کامل از ایمنی و امنیت داده‌ها و سیستم‌های حیاتی ضروری است.

 

هنگامی که رفتار کاربران ممتاز توسط سیستم‌های PAM و EPM نظارت و مدیریت می‌شود، داده‌های سازمان‌های مالی از طریق:

 

– داشتن یک انبار رمز عبور که دسترسی به حساب مشترک را حذف می کند و چرخش رمز عبور را اعمال می کند

– ایجاد یک خط مشی اعتماد صفر در مورد دسترسی ممتاز، و امتیاز بالا درست به موقع برای دسترسی به برنامه ها

– نظارت و ضبط جلسات ممتاز برای اهداف اثبات و ممیزی آینده

مجوز سریع و ایمن، مجوز مجدد و نظارت بر همه کاربران ممتاز از جمله مزایایی است که می توان به راحتی با PAM و EPM تسهیل کرد. این راه حل می تواند با تقویت امنیت دسترسی از طریق مدیریت رمز عبور، اطمینان از رعایت آخرین مقررات و ارائه اطلاعات مورد نیاز به حسابرسان به بخش مالی کمک کند.

 

راه حل های PAM و EPM همچنین سیاست هایی را اعمال می کنند که کاربران ممتاز را از دور زدن سیستم های امنیتی محدود می کند. این حساب‌های ممتاز را ایمن می‌کند و به سازمان‌های مالی اجازه می‌دهد تا فعالانه از خود محافظت کنند. کنترل دسترسی ممتاز، حرکاتی را که هکرها می توانند پس از ایجاد جای پایی در شبکه انجام دهند، محدود می کند.

 

این امر توانایی آنها برای حرکت جانبی و دسترسی به سیستم های حساس را تا حد زیادی کاهش می دهد. این به شما اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر همه کاربران ممتاز با گزارش های کامل در مورد دسترسی و تمام اقدامات انجام شده در طول یک جلسه ممتاز داشته باشید. PAM برای امنیت سایبری موثر ضروری است، زیرا کنترل دسترسی به حیاتی ترین دارایی های اطلاعاتی سازمان را به همراه دارد.

 

با توجه به تغییر مداوم چشم‌انداز تهدید، برای سازمان‌های مالی الزامی است که یک راه‌حل امنیتی با کاربری آسان و انعطاف‌پذیر داشته باشند که بتواند به راحتی با تغییرات جاری در محیط سازگار شود. با انجام مراحل امنیتی دسترسی ممتاز مناسب، ظرفیت هکر برای افزایش امتیازات و دسترسی به اطلاعات محرمانه مانند PII مشتری تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

به همین دلیل است که مدیریت دسترسی ممتاز و مدیریت نقطه پایانی برای مؤسسات مالی که می‌خواهند با حفظ امنیت و سازگاری هم از خود و هم از مشتریان خود محافظت کنند، بسیار مهم است.

 

در صورتی که این مقاله ایمن سازی موسسات مالی با کمک راهکارهای Wallix PAM برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!