پیشگیری ازدست دادن اطلاعات در موسسات بیمه

 

داده ها رگ حیات صنعت بیمه است. با توجه به ماهیت تجارت خود، شرکت های بیمه اطلاعات بسیار حساس تری را نسبت به سایر صنایع جمع آوری می کنند. اما با داده‌های بزرگ، مسئولیت بزرگی به همراه دارد، و به نظر می‌رسد که برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است برای حفاظت از داده‌های گرانبهای خود به یک حرکت در جهت درست نیاز داشته باشند.

 

واضح است که حفاظت از داده‌ها برای شرکت‌های بیمه موضوع بزرگی است، اما بر اساس گزارش تحقیقات نقض داده‌های 2023 Verizon، فضای زیادی برای بهبود وجود دارد. روش‌هایی که مجرمان سایبری می‌توانند به داده‌های حساس دست یابند، گاهی اوقات تقریباً خنده‌دار هستند.

 

اما این همه خبر بد نیست. می توان از حملات ساده بسیار راحت تر از حملات پیچیده تر جلوگیری کرد. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم که شرکت‌های بیمه برای جلوگیری از ازدست دادن داده‌ها چه کاری باید انجام دهند، تهدیدات داخلی و خطاهای انسانی چگونه نقش دارند، و ما آن را با مقدمه‌ای کوتاه بر مقررات داده‌ها و رعایت قوانین در صنعت بیمه تکمیل می‌کنیم.

 

چرا داده ها در صنعت بیمه اهمیت دارند؟

 

اطلاعات حساسی که شرکت های بیمه در اختیار دارند عبارتند از:

 

– اطلاعات جمعیتی

– اطلاعات قابل شناسایی شخصی

– جزئیات ملک

– داده های ادعاهای تاریخی

– امتیازات اعتباری

– سوابق مالی

– سوابق سلامت

– سوابق استخدامی

 

شرکت های بیمه تقریباً برای تمام جنبه های تجارت خود به شدت به داده ها متکی هستند. به عنوان مثال، برای ارزیابی ریسک های مرتبط با افراد، مشاغل یا دارایی هایی که به دنبال پوشش هستند. تجزیه و تحلیل داده ها و مدل سازی پیش بینی به شناسایی فعالیت های متقلبانه (بالقوه) کمک می کند. و داده های شخصی نیز نقش مهمی در درک نیازها و رفتارهای مشتریان ایفا می کند تا شرکت های بیمه بتوانند محصولات مناسب را ارائه دهند و رقابتی باقی بمانند.

 

داده های حساس در همه جای بیمه وجود دارد.

 

 

علل و پیامدهای اصلی از دست دادن اطلاعات در صنعت بیمه

 

داده ها هر روز صنعت بیمه را هدایت می کنند، و همچنین دارایی فوق العاده ارزشمندی هستند که هکرها دوست دارند به آن دست پیدا کنند. و آنها در تلاش هستند – بیش از 1800 مورد نقض داده ها تنها در سال گذشته رخ داده است.

 

چرا؟ زیرا فروش اطلاعات حساس یک تجارت بزرگ است. زیرا یک پسر بد مسلح به صندوقچه ای از اطلاعات شخصی حمله میکند و این به معنای کلاهبرداری آسان بوده و باعث به معنی رساندن سود بالقوه مالی است و این موضوع نیروی محرکه اکثر فعالیت های مجرمانه میباشد.

 

اما بخش شگفت‌انگیز اینجاست: اکثر موارد نقض موفقیت‌آمیز داده در صنایع مالی و بیمه، حملات اساسی هستند مانند:

 

– حملات اصلی برنامه های وب (که در آن هکر آسیب پذیری های برنامه های کاربردی وب مانند وب سایت ها را هدف قرار می دهد)،

– حملات brute force (که در آن هکرها اساسا رمزهای عبور را حدس می زنند)،

– و تحویل اشتباه (که در آن داده های محافظت شده به گیرنده اشتباه ارسال می شود).

 

خبر خوب این است که جلوگیری از این نوع حملات نسبتاً ساده است و آموزش خوب کارکنان و یک سیستم جامع پیشگیری از ازدست دادن داده ها (DLP) معجزه می کند. در زیر در مورد اقداماتی که شرکت های بیمه می توانند برای محافظت از داده های خود انجام دهند صحبت خواهیم کرد.

 

نقض داده ها در صنعت بیمه می تواند عواقب شدیدی داشته باشد. قرار گرفتن در معرض اطلاعات حساس مشتری می تواند منجر به بدهی های مالی، از جمله تسویه حساب های قانونی، پرداخت غرامت، و هزینه بازیابی امنیت داده ها شود.

 

از دست دادن اعتماد و اطمینان مشتری به دلیل نقض داده ها می تواند منجر به آسیب به شهرت شود و منجر به کاهش کسب و کار و حفظ مشتری شود. آیا به داده ها و امور مالی خود به شرکتی اعتماد می کنید که قبلاً در محافظت از مشتریان خود با مشکل روبرو بوده است؟ ما اینطور فکر نمی کردیم.

 

علاوه بر این، شرکت‌های بیمه ممکن است به دلیل عدم رعایت قوانین حفاظت از داده‌ها با جریمه‌ها و جریمه‌های قانونی مواجه شوند، که به معنای حفاری بیشتر در جیب‌های این شرکت است.

 

نقش تهدیدهای خودی در نهادهای بیمه

 

به طور خلاصه، تهدیدات داخلی در شرکت های بیمه بسیار رایج است. بیش از 34 درصد از تخلفات یا حوادث در صنایع مالی و بیمه از داخل مؤسسه است. اینها می توانند مخرب یا – معمولاً – تصادفی باشند. گذرواژه‌های ضعیف، ارسال اشتباهی داده‌ها به آدرس ایمیل اشتباه، کارمندی که در حال خروج است و دسترسی به سوابق شرکت را حفظ می‌کند، گم شدن یا دزدیده شدن دستگاهی که اطلاعات حساسی روی آن دارد، همه این‌ها دلایل بسیار رایجی برای از دست دادن اطلاعات در شرکت‌های بیمه هستند.

 

موقعیت های دیگری که باید در نظر گرفت:

 

– کارمندانی که مرتب سفر می کنند یا از راه دور کار می کنند – آیا از VPN شرکت برای رمزگذاری داده های ارسالی و دریافتی استفاده می کنند؟ آنها به چه نوع شبکه هایی متصل می شوند؟

– کارمندانی که از دستگاه های خود کار می کنند – آیا دستگاه ها و نرم افزارهای قابل قبولی را تعریف کرده اید؟ آیا نرم افزار مدیریت دستگاه تلفن همراه را پیاده سازی می کنید؟ برنامه واکنش شما به حادثه چیست؟

– کارمندان در حال خروج – آیا برنامه ای برای خروج از لیست را دارید؟ آیا کارکنان قرارداد محرمانه امضا کرده اند؟ آیا دسترسی به سیستم ها را به درستی لغو می کنید (خدمات ابری را فراموش نکنید!)؟

اما برخی از آموزش‌های مناسب کارکنان، ایجاد سیاست‌های امنیتی آسان برای پیروی، و اطمینان از داشتن نقطه تماس کارکنان در داخل شرکت که به هرگونه سوال مرتبط با امنیت کمک می‌کند، می‌تواند از درصد زیادی از تهدیدات داخلی جلوگیری کند. 

 

 

 

مقررات امنیت داده های مربوط به شرکت های بیمه

شرکت های بیمه باید شبکه پیچیده ای از مقررات حفاظت از داده ها را دنبال کنند تا از رعایت آنها اطمینان حاصل کنند. مقررات کلیدی که بر صنعت تأثیر می گذارد شامل مقررات عمومی و خاص صنعت، قوانین بین المللی و محلی است.

 

درک این نکته مهم است که مقررات می‌توانند برای شرکت‌های خارج از حوزه قضایی که در آن تأسیس شده‌اند اعمال شوند. گاهی اوقات، حتی اگر شرکتی در نقطه دیگری از جهان واقع شده باشد، اگر داده‌های افراد در آن حوزه قضایی خاص را مدیریت می‌کند، همچنان باید از مقرراتی پیروی کند.

 

در اینجا برخی از موارد اصلی آورده شده است:

 

 

GDPR (EU)

GDPR قانون جامع حفاظت از داده اتحادیه اروپا است. این مقررات برای همه کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که داده‌های شخصی افراد مقیم اتحادیه اروپا را جمع‌آوری، ذخیره، پردازش یا انتقال می‌دهند، صرف‌نظر از اینکه سازمان در کجا واقع شده است، اعمال می‌شود. به افراد اجازه کنترل بر داده های شخصی خود را می دهد.

 

 

HIPAA (ایالات متحده آمریکا)

HIPAA یک قانون فدرال ایالات متحده است که بر حفاظت از اطلاعات بهداشتی تمرکز دارد و شرکت‌هایی را که اطلاعات حساس سلامت را مدیریت می‌کنند ملزم می‌کند تا کنترل‌های امنیتی قوی را برای محافظت از داده‌های بیمار اجرا کنند.

 

 

 

CCPA (ایالات متحده آمریکا)

 

CCPA یک قانون حفاظت از داده ها در سطح ایالت در کالیفرنیا است. این مختص صنعت نیست، اما سازمان‌هایی که معیارهای خاصی را رعایت می‌کنند و اطلاعات شخصی را از ساکنان کالیفرنیا جمع‌آوری می‌کنند، ملزم به رعایت مقررات خاصی در مورد جمع‌آوری، استفاده و حفاظت از داده‌های شخصی هستند. این شامل شرکت های بیمه ای می شود که در کالیفرنیا فعالیت می کنند یا اطلاعات شخصی را از ساکنان کالیفرنیا جمع آوری می کنند.

 

 

 

GLBA (ایالات متحده آمریکا)

قانون Gramm–Leach–Bliley یک قانون ایالات متحده است که بر رسیدگی به اطلاعات شخصی غیرعمومی توسط مؤسسات مالی، از جمله شرکت‌های بیمه، نظارت می‌کند. یکی از مؤلفه‌های کلیدی، قانون حفظ حریم خصوصی است که مؤسسات مالی را ملزم می‌کند تا به مشتریان اطلاعیه‌های حریم خصوصی واضح و مختصری ارائه دهند که شیوه‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات مؤسسه را توضیح می‌دهد.

 

 

 

DORA (EU)

قانون مقاومت عملیاتی دیجیتال مقرراتی است که برای نهادهای مالی، از جمله شرکت‌های بیمه که در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند، اعمال می‌شود. هدف آن تقویت انعطاف‌پذیری دیجیتال است و از انواع موسسات مالی و شرکای فناوری آنها می‌خواهد تا توانایی خود را برای محافظت از خود در برابر خطرات مرتبط با فناوری افزایش دهند. DORA تصویب شده است و در سال 2025 قابل اجرا خواهد بود.

 

اقدامات امنیتی که شرکت های بیمه می توانند برای محافظت از داده های خود انجام دهند

 

به یاد داشته باشید، زمانی که صحبت از دست دادن اطلاعات به میان می آید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رویکردی فعال و چند وجهی برای حفاظت از داده ها، موسسات بیمه می توانند از دارایی های داده های خود محافظت کنند، اعتماد مشتری را حفظ کنند و در برابر تهدیدات سایبری در حال تکامل انعطاف پذیر باقی بمانند.

 

به عنوان پایه، شرکت‌ها می‌توانند از ISO 27001 استفاده کنند، استاندارد بین‌المللی مهمی که راهنمایی خوبی برای ایجاد یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات موثر ارائه می‌کند. شما می خواهید بهترین سیاست امنیتی ممکن را برای سازمان خود تنظیم کنید تا از هر گونه تهدیدی جلوگیری کنید. درباره ISO 27001 بیشتر بدانید

 

ما قبلاً در مورد اهمیت مدیریت تهدیدات داخلی صحبت کرده‌ایم، اما شرکت‌های بیمه چه چیز دیگری را باید در نظر داشته باشند تا خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنند؟ در اینجا به ارکان اصلی جلوگیری از از دست دادن داده ها اشاره می کنیم:

 

– زیرساخت امنیتی چند لایه را پیاده سازی کنید، سیاست های رمز عبور را تنظیم کنید

– طبقه بندی و رمزگذاری داده های حساس، استقرار پروتکل های ارتباطی امن برای انتقال داده ها از طریق شبکه ها برای افزودن یک لایه حفاظتی اضافی

– نقش ها و مسئولیت ها را به وضوح تعریف کنید، از یک سیاست اعتماد صفر استفاده کنید

– نرم افزار را به روز نگه دارید (در اسرع وقت آسیب پذیری ها را اصلاح کنید)

– به طور منظم از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید

– به طور منظم ارزیابی ریسک و تست نفوذ انجام دهید

– سیاست‌ها و رویه‌های امنیتی دقیق (اما قابل پیگیری) را توسعه و اجرا کنید و برنامه‌های پاسخ را آماده کنید.

 

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، از راه حل های پیشگیری از ازدست دادن داده ها استفاده کنید. برای تکمیل اقدامات فوق، نرم افزار DLP به نظارت و محافظت از داده های حساس با طبقه بندی، شناسایی و جلوگیری از نشت داده ها از طریق کانال های مختلف، از جمله ایمیل، دستگاه های ذخیره سازی قابل جابجایی، و برنامه های کاربردی ابری کمک می کند. این راه‌حل‌ها سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا سیاست‌های پیشگیری از ازدست دادن داده‌ها را ایجاد و اجرا کنند، انتقال داده‌های غیرمجاز را شناسایی و مسدود کنند، و گزارش‌های دقیق را برای اهداف انطباق ایجاد کنند.

 

 

 

چگونه راه حل های DLP Safetica می تواند از داده ها در صنعت بیمه محافظت کند

 

استفاده از راه‌حل‌های DLP Safetica به شما امکان می‌دهد از نشت داده‌ها جلوگیری کنید و به بررسی حوادث، اطمینان از رعایت مقررات، و جلوگیری از خطاهای انسانی و اقدامات مخرب عمدی کمک کنید.

 

با شروع ممیزی برای درک جریان و زمینه داده‌های حساس سازمانتان، به شما کمک می‌کنیم سیاست‌های امنیتی خود را تنظیم کنید تا بهترین شیوه‌های صنعت را منعکس کرده و از اقدامات همیشه در حال تحول امنیت سایبری بمانید. هشدارهای خودکار و گزارش‌های بی‌درنگ ما تضمین می‌کند که سیستم شما تحت نظارت کارآمد است.

 

محصولات DLP Safetica ساده و هوشمند هستند. این فقط یک شعار نیست. ما متعهد به سادگی، اتوماسیون و فرآیند پذیرش سریع هستیم. از دست دادن داده ها یک سردرد است، اما سیستم DLP شما نباید چنین باشد.

 

 

در صورتی که این مقاله پیشگیری ازدست دادن اطلاعات در موسسات بیمه، برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!