رمزنگاری یا ریسک؟ پنج دلیلی که نشان می‌دهد به مدیریت هویت و دسترسی نیاز دارید!

 

 

 

تقاضاها از سازمان ها همچنان تشدید می شود – حفظ تعادل نامطمئن درخواست ها برای دسترسی بیشتر با نیاز به امنیت بیشتر دشوار است. علاوه بر این، همه اینها باید سریعتر و با منابع کمتر به دست آیند. برای هر سازمانی بیش از هر زمان دیگری مهم است که استراتژی ای برای مدیریت و کنترل دسترسی کاربران به شیوه ای خودکار ایجاد کند. یک برنامه حاکمیت و مدیریت هویت (IGA) که به خوبی تعریف شده است در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از سبد امنیتی یک سازمان است.

 

سازمان‌های کوچک با تعداد کارمندان دو رقمی می‌توانند به راحتی اعطا، حذف و بازبینی دسترسی را مدیریت کنند و حتی ممکن است نقش‌ها یا الگوهای دسترسی از پیش تعریف‌شده داشته باشند. از سوی دیگر، کسب‌وکارهای بزرگ‌تر از پیاده‌سازی یک راه‌حل IGA به منظور مدیریت مؤثر دسترسی به سیستم‌ها، برنامه‌ها و دستگاه‌ها سود زیادی می‌برند. در ادامه بخوانید تا مزایای بسیاری از IGA را بیابید و تعیین کنید که آیا زمان آن رسیده است که سازمان شما دنیای IGA را کشف کند.

 

  1. انطباق با مقررات

 

با مقرراتی مانند GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده)، SOX (Sarbanes-Oxley)، و HIPAA (قانون قابل حمل و مسئولیت پذیری بیمه سلامت) اولویت بندی و الزام به حفظ حریم خصوصی داده ها، صنایع بیش از هر زمان دیگری بر مسائل دسترسی تمرکز می کنند. محدود کردن و نظارت بر دسترسی فقط به آنهایی که به آن نیاز دارند نه تنها یک اقدام امنیتی حیاتی است، بلکه یکی از اقداماتی است که برای رعایت این مقررات حیاتی می شود.

 

راه حل های IGA نه تنها به اطمینان از اینکه دسترسی به اطلاعات حساس مانند سوابق بیمار یا داده های مالی به شدت کنترل می شود، کمک می کند، بلکه سازمان ها را قادر می سازد تا ثابت کنند که این اقدامات را انجام می دهند. سازمان ها می توانند درخواست های حسابرسی را در هر زمان دریافت کنند. یک راه‌حل مؤثر IGA، بررسی دوره‌ای مورد نیاز و تأیید دسترسی به کسب‌وکار را راحت، مؤثر می‌سازد و با قابلیت‌های گزارش‌دهی داخلی برای مطابقت با مقررات دولتی و صنعت مرتبط است. اتخاذ یک رویکرد بصری به داده‌ها می‌تواند کل این فرآیند را دقیق‌تر و آسان‌تر به کار برد.

 

  1. مدیریت ریسک

 

چرخه اخبار تحت سلطه داستان‌هایی از نقض گسترده داده‌ها است، سازمان‌هایی که درگیر هستند باید زمان و هزینه خود را صرف تلاش‌های اصلاحی کنند و در عین حال با آسیب‌هایی که به شهرت آنها وارد شده است نیز برخورد کنند. راه‌حل‌های IGA رویکردی پیشگیرانه دارند و در ابتدا با محدود کردن شدید و محافظت از دسترسی، قرار گرفتن در معرض داده‌های حساس را کاهش می‌دهند و خطر را در محیط کاهش می‌دهند.

 

راه حل های IGA با تمرکز بر سه جنبه دسترسی، یک رویکرد قوی برای مدیریت و کنترل دسترسی را امکان پذیر می کند. اول، آنها کمترین دسترسی را اعمال می‌کنند، امتیازات اضافی را حذف می‌کنند و فقط به کسانی دسترسی می‌دهند که برای انجام کارهایشان به آن نیاز دارند. ثانیاً، آنها حساب‌های «بدون صاحب» را در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه می‌دهند. این حساب‌ها که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، چه به این دلیل که یک کارمند دیگر در شرکت نیست، یا به هر دلیل دیگری، اهداف عالی برای کسانی هستند که به دنبال نقض محیط زیست هستند. در نهایت، راه حل های IGA برای تفکیک وظایف (SoD) تخلفات نظارت می کنند. این مفهوم مدیریت ریسک حیاتی حکم می کند که هیچ فردی نباید قادر به تکمیل یک کار، ایجاد یک سیستم داخلی از چک و تعادل باشد. به عنوان مثال، در یک تراکنش مالی، کسی که یک گیرنده پرداخت ایجاد می کند، نباید مجوز پرداخت را بدهد.

 

  1. تغییرات کسب و کار

 

سازمان ها به طور مداوم رشد می کنند و تغییر می کنند، و یک راه حل IGA می تواند این تغییرات را کارآمدتر و کم خطر کند. تغییرات کوچک، مانند ترفیع‌ها، انتقال‌ها و اخراج‌های فردی را می‌توان به سرعت اجرا کرد، زیرا راه‌حل‌های IGA می‌توانند دسترسی را بر اساس نقش‌ها و نه بر اساس حساب‌های فردی فراهم کنند. این استراتژی کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (RBAC) برای تغییرات بزرگتر مانند ادغام، اکتساب و سازماندهی مجدد شرکتی به همان اندازه خوب عمل می کند. راه‌حل‌های IGA می‌توانند با خودکارسازی و ساده‌سازی تدارکات و تأییدیه‌ها، جدول زمانی را برای اجرای انبوه اضافه‌ها یا انتقال حساب‌های کاربری کوتاه کنند. بسیار مهم است که نقش ها را به شیوه ای دقیق و شهودی توسعه دهید.

 

  1. ساده سازی بودجه

 

همه ما باید با کمترین میزان کار بیشتری انجام دهیم. مدیریت هویت و دسترسی به صورت دستی می تواند بار ناپایداری بر IT باشد. فراهم کردن دسترسی به صورت دستی زمان بیشتری می برد و اگر این تغییرات بیش از حد طول بکشد یا به اشتباه انجام شود، اغلب با تماس های میز راهنمایی یا تیکت های اضافی همراه است. مستندات و الزامات گزارش دهی، تلاش و پیچیدگی بیشتری را اضافه می کند. صدور گواهی دسترسی ممتاز نیز برای مدیران وقت گیر می شود و می تواند منجر به تاییدیه های مهر و موم برای ادامه امور بیشتر شود. بی دقتی در هر یک از این کارها می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.

 

البته این بدان معناست که تیم‌های فناوری اطلاعات زمانی را فدا می‌کنند که می‌تواند صرف پروژه‌ها یا پیشرفت‌های دیگر شود. راه حل های IGA این مسائل مربوط به مدیریت زمان را به حداقل می رساند و همچنین می تواند این وظایف را با دقت بالاتری انجام دهد.

 

  1. تحویل خدمات

 

در هسته خود، راه حل های IGA برای آسان تر کردن زندگی طراحی شده اند. سودمندی آنها بر همه افراد در یک سازمان تأثیر می گذارد. تعیین نقش‌ها و ساده‌سازی تدارکات، فرآیند سوار شدن را بسیار کارآمدتر می‌سازد. ناکارآمدی یک تازه کار که مجبور است برای دسترسی، گاهی برای روزها یا هفته ها صبر کند، می تواند از بین برود. حساب‌های آنها بر اساس نقش تعیین‌شده با دسترسی از قبل ایجاد می‌شود. مدیران مجبور نیستند وقت خود را برای درخواست دسترسی برای کارمندان تلف کنند و همچنین لازم نیست نگران اطمینان از عدم دسترسی کارمندان سابق باشند. در نهایت، هر کس در زمانی که به آن نیاز دارد، دسترسی مورد نیاز خود را خواهد داشت و به همه اجازه می‌دهد تا خیلی سریع‌تر به محل کار خود برسند.

 

با این مزایای واضح و قابل اندازه گیری، به راحتی می توان فهمید که چرا راه حل های IGA به سرعت به یک جزء ضروری در استراتژی امنیتی بسیاری از سازمان ها تبدیل می شوند. چندین راه حل یکپارچه IGA برای سازمان شما میتوان ایجاد کرد، اما هیچ دو محیط IT شبیه به هم نیستند. در حالی که این راه حل ها رویکردهای متفاوتی نسبت به IGA دارند، همه آنها این پنج مزیت حیاتی و بیشتر را ارائه می دهند. 

 

 

شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله رمزنگاری یا ریسک؟ پنج دلیلی که نشان می‌دهد به مدیریت هویت و دسترسی نیاز دارید! برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!