پیشگیری از چالش‌های دسترسی: شش استراتژی برای بهبود اطمینان دسترسی در زمان و مکان مناسب

 

 

بخش 2 از سری بهبود امنیت و کارایی تعادل:

یکی از چالش های اصلی که سازمان ها در حاکمیت هویت با آن دست و پنجه نرم می کنند، چگونگی دستیابی به تعادل مناسب در شرکت خود بین امنیت و کارایی است. در قسمت 1 از مجموعه ارتقای تعادل امنیت و کارایی شما، ما اقدامات متوازن منحصربه‌فردی را که سازمان‌ها در مورد دسترسی کاربر با آن مواجه هستند، بررسی کردیم. در این وبلاگ، روش‌های عملی را بررسی می‌کنیم که می‌توانید این تعادل را ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که دسترسی فقط به آن دسته از کاربرانی داده می‌شود که کاملاً به آن نیاز دارند. بیایید نگاهی به شش راه کلیدی بیندازیم که به شما کمک می‌کند تا به تعادل عملی بین این اولویت‌ها برسید، بنابراین می‌توانید دسترسی‌هایی را فعال کنید که برای سازمان شما برای رقابتی ماندن در محیط کسب‌وکار امروز ضروری است و مطمئن باشید که ریسک‌های دسترسی را به درستی مدیریت می‌کنید. ایجاد تعادل مناسب در نهایت منجر به اتخاذ یک رویکرد جامع، استراتژیک و هوشمندانه برای حاکمیت و مدیریت هویت در سازمان شما می شود.

 

1) تامین خودکار در اطراف چرخه عمر کاربر

 

یکی از راه‌های افزایش توازن بین نگرانی‌های امنیتی و میل به کارایی کاربر، خودکار کردن اقدامات تأمین بر اساس چرخه عمر کاربر در یک سازمان است. این معمولاً در اولین رابطه کاربر با سازمان به عنوان متقاضی کار یا کارمند شروع می شود و با جدا شدن کاربر از سازمان به پایان می رسد. در بین این رویدادها تغییرات متعدد و الزامات دسترسی وجود دارد که باید از نزدیک مدیریت شوند.

اولین مرحله در چرخه عمر کاربر، سوار شدن است. اینجاست که یک کارمند جدید، یا یک غیرکارمند مانند یک پیمانکار یا فروشنده، حساب های اولیه و دسترسی به سیستم ها و برنامه های مناسب را دریافت می کند. پس از ورود، ممکن است کاربر هنگام انتقال به دسترسی جدید یا متفاوتی نیاز داشته باشد. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک کارمند نقش های شغلی خود را تغییر می دهد، به یک بخش جدید نقل مکان می کند یا به یک مدیر جدید گزارش می دهد. و در نهایت، آخرین بخش از چرخه عمر کاربر زمانی است که یک کارمند سازمان را به طور داوطلبانه یا از طریق خاتمه ترک می کند. برای دومی، حساب ها باید به سرعت و به طور خودکار غیرفعال شوند و از هرگونه فرصتی برای کارکنان برای حفظ دسترسی به داده ها پس از خروج از سازمان جلوگیری شود.

تدارک خودکار در اطراف چرخه عمر کاربر واقعاً کارمندان را قادر می سازد تا در روز اول به جای منتظر ماندن برای دسترسی، مولد باشند. همچنین اتکا به منابع IT را کاهش می دهد و با کاهش خطرات مرتبط با اشتباهات تهیه دستی، امنیت را افزایش می دهد. حداقل، زمانی که تهیه خودکارسازی عملی یا امکان پذیر نیست، گردش کار و سیاست های دسترسی خودکار برای درخواست، تأیید، ردیابی و ممیزی باید به کار گرفته شود. اینجاست که رویکرد مبتنی بر نقش برای توسعه این سیاست‌های دسترسی اغلب بهترین کار را دارد.

 

 

2) رویکرد مبتنی بر نقش را اتخاذ کنید

 

یکی دیگر از راه های موثر برای بهبود تعادل، استفاده از سیاست های دسترسی مبتنی بر نقش است. نقش را به عنوان مجموعه ای از امتیازات دسترسی در نظر بگیرید که معمولاً حول عنوان شغل یا عملکرد شغلی تعریف می شوند. با استفاده از نقش‌ها، سازمان‌ها خط‌مشی‌های دسترسی مستحکم، از پیش تعریف‌شده و از پیش تأیید شده دارند و به طور خاص می‌دانند که هر فرد به کدام امتیاز دسترسی نیاز دارد. پذیرش رویکرد مبتنی بر نقش، حکمرانی و مدیریت هویت را ساده می‌کند و به سازمان‌ها به ویژه در حین رشد و تغییر کمک می‌کند – چه از طریق تغییرات فردی در طول چرخه عمر کاربر، چه از طریق اضافه شدن فصلی به نیروی کار، یا تغییرات سازمانی بیشتر، مانند ادغام و اکتساب.

 

 

3) برای دسترسی کاربران از یک فروشگاه تک مرحله ای استفاده کنید

 

حتی با وجود نقش‌های کاملاً تعریف‌شده برای مؤثرتر، ایمن‌تر و کارآمدتر کردن تغییرات داخلی و سازمانی، دسترسی اضافی و تغییرات موقت همیشه «عادی» است. مستقر شده است. ارائه یک فروشگاه یک‌جا برای کاربران برای درخواست دسترسی بیشتر، تضمین می‌کند که کارمندان از کانال‌های مناسب عبور می‌کنند و پیروی از سیاست‌های تأیید و تحقق مناسب را تقویت می‌کند. یک سیستم متمرکز درخواست دسترسی به برنامه های مختلف را برای کاربران بسیار آسان می کند. و همچنین روش های سازگار و مناسب برای کسب و کار را برای درخواست آن دسترسی فراهم می کند. یکی دیگر از مزیت های فروشگاه یک مرحله ای، پیگیری حسابرسی مداوم درخواست ها و تأییدیه ها است که وضعیت به روز شده هر درخواست دسترسی را به سازمان ها ارائه می دهد.

 

 

4) بررسی های مکرر دسترسی را انجام دهید

 

بررسی های مکرر دسترسی یا گواهینامه ها یکی دیگر از زمینه های کلیدی برای بهبود تعادل بین امنیت و کارایی است. در فضای انطباق با مقررات و امنیت، بررسی دوره ای دسترسی کاربر ضروری است. بررسی‌های دسترسی باید ساده و آسان برای مدیریت باشد، بنابراین مدیران فقط تأییدیه‌های خود را تایید نکنند. به جای یک فرآیند دستی که در آن سازمان‌ها صفحه‌گسترده‌ها را در بین بازبین‌ها ارسال می‌کنند، یک راه‌حل بصری هوشمندتر برای گروه‌بندی امتیازات دسترسی مشابه با یکدیگر ضروری است. این به مدیران امکان می‌دهد بفهمند چه کاربرانی به سیستم‌های خاص دسترسی دارند و چه کاربرانی از نظر امتیازات پرت هستند. به هر حال، فرآیند بررسی آسانتر منجر به دقت بیشتر، گزارش دهی بهتر و پذیرش بیشتر در سازمان می شود.

 

 

5) از گواهینامه های میکرو خودکار استفاده کنید

 

از آنجایی که زمان بین تدارک جدید و فرآیند ممیزی یا بررسی بعدی سازمان می‌تواند نسبتاً طولانی باشد، داشتن مجموعه‌ای از کنترل‌ها که بتواند به سرعت دسترسی غیرعادی را شناسایی کند، مهم است، به‌ویژه زمانی که این دسترسی خط‌مشی مهمی را نقض می‌کند، مانند تفکیک وظایف یا دسترسی ممتاز این را می توان با استفاده از گواهینامه های خرد انجام داد. این بدان معناست که وقتی یک رویداد دسترسی آغاز می‌شود که در آن یک کارمند ممکن است دسترسی و حقوق جدید یا متفاوتی نسبت به آنچه مورد انتظار است داشته باشد، یا از طریق یک فرآیند بیرونی، که معمولاً خارج از باند نامیده می‌شود، به یک مدیر یا صاحب برنامه تجاری هشدار داده می‌شود. و می تواند یک بررسی دسترسی را بلافاصله مرتبط با رویداد خطر انجام دهد. این به طور قابل توجهی تهدیدات داخلی را کاهش می دهد و همچنین سازمان ها را قادر می سازد تا مطابق مقررات را رعایت کنند، در حالی که استثناهای تجاری را که ممکن است ضروری باشد، مجاز می کند.

 

 

6) سیاست های رمز عبور قوی را اعمال کنید

 

امروزه تعداد کمی از کارمندان فراموش می کنند که رمزهای عبور خود را که در ابتدا ارائه شده بود تغییر دهند، بنابراین بازنشانی اجباری رمز عبور بسیار مهم است. همچنین حفظ خط مشی های رمز عبور که قوانین پیچیدگی و عدم استفاده مجدد را اعمال می کند، مهم است. با این حال، مشکل این بازنشانی ها این است که کارمندان ممکن است رمزهای عبور به روز شده خود را فراموش کنند و برای پشتیبانی از بازنشانی به منابع IT اضافی نیاز دارند. به همین دلیل مهم است که یک راه حل رمز عبور سلف سرویس قوی داشته باشید که کاربران را قادر می سازد به تنهایی رمزهای عبور را بازنشانی کنند. راه حل های پیشرو برای بازنشانی رمز عبور به کاربران اجازه می دهد تا قفل حساب های خود را از طریق مکانیسم های سلف سرویس نیز باز کنند. انواع گزینه‌های بازنشانی رمز عبور، مانند برنامه تنظیم مجدد تلفن همراه یا بازنشانی صفحه کلید مبتنی بر تلفن، ارائه‌دهنده اعتبار ویندوز و بیومتریک صوتی، به افزایش نرخ پذیرش کاربر کمک می‌کنند و در عین حال کانال بازنشانی ایمن را حفظ می‌کنند. این باعث آزاد شدن زمان میز کمک می شود و به تیم های فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا روی ابتکارات استراتژیک بیشتری کار کنند.

 

 

تأثیر واقعی حاکمیت هویت هوشمند بر امنیت و کارایی کاربر

 

هنگامی که سازمان ها به طور موثر از یک برنامه حاکمیت و مدیریت هویت هوشمند با استفاده از این شش استراتژی استفاده می کنند، در نهایت تعادل بیشتری بین بهبود امنیت سازمانی و افزایش بهره وری فردی به دست خواهند آورد. از خودکارسازی و متمرکز کردن تأییدیه‌های دسترسی تا برآورده کردن نیازهای روزافزون حسابرس، راه‌حل‌های مدیریت هویت و مدیریت پیشرو از طرف Core Security به شرکت‌ها – حتی آن‌هایی که به دلیل منابع محدود محدود شده‌اند – برای ایمن‌تر شدن و کارآمدتر شدن و کسب اطمینان از اینکه حق افراد دارای سطوح دسترسی مناسب به سیستم های مناسب در زمان مناسب هستند.

 

شما میتوانید این نسخه آخر این نرم افزار را از مسترلایسنس سفارش دهید.

 

در صورتی که این مقاله پیشگیری از چالش‌های دسترسی: شش استراتژی برای بهبود اطمینان دسترسی در زمان و مکان مناسب برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!