در این مقاله ما میخواهیم به ۱۰ روش برتر برای محدود کردن سطح حمله سایبری بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

کسب و کار شما چقدر در معرض بهره برداری از فناوری اطلاعات است؟

با شیوع گسترده حملات سایبری، هر سازمانی نگران راه هایی است که یک هکر می تواند راه خود را به شبکه شرکت پیدا کند. تهدیدهای داخلی، باج افزارها، نقض داده ها… راه های بی نهایتی برای به خطر انداختن داده ها و کسب و کار یک شرکت وجود دارد.

و با این حال، در همان زمان، رویکرد سازمان‌ها به استفاده از پیمانکاران خارجی بیشتر و بیشتری می‌شود و کل نیروی کار را برای کار از راه دور تسهیل می‌کنند و شبکه فناوری اطلاعات و دارایی‌های حیاتی را در معرض خطرات امنیت سایبری بیشتری قرار می‌دهند.

Attack Surface چیست؟

به زبان ساده، «سطح حمله» کل محدوده آسیب‌پذیری‌ها، نقاط ورودی و سیستم‌های در معرض دید در یک شبکه فناوری اطلاعات است که می‌توانند در یک حمله سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرند.

واقعاً به این معنی است که سطح حمله سازمانی شما مجموع ایستگاه های کاری، سرورهای فایل، تجهیزات متصل و زیرساخت فناوری اطلاعات شما است. هر ماشینی که داده ها را در شبکه IT نگهداری می کند یا مدیریت می کند، یک بردار بالقوه حمله است و تمام سطح حمله سیستم شرکت را در بر می گیرد.

به طور طبیعی، شما می خواهید اندازه این سطح را به حداقل برسانید. هرچه دامنه کوچکتر باشد، احتمال اینکه یک هکر یا تهدید سایبری یک نقطه ورودی را پیدا کند و به داده های شما نفوذ کند کمتر است.

چگونه سطح حمله خود را محدود کنیم؟

با داشتن یک شبکه فناوری اطلاعات گسترده که همه چیز را از سیستم های حقوق و دستمزد و لپ تاپ های کارکنان گرفته تا ماشین آلات OT و همه چیز را در بر می گیرد، کاهش اندازه زیرساخت فناوری اطلاعات شرکت شما بسیار مهم است. در عوض، به منظور کاهش سطح حمله، پاسخ در قفل کردن نقاط ورودی و امنیت سیستم است.

در اینجا 10 تاکتیک برتر برای کمک به محدود کردن سطح حمله و بهبود امنیت فناوری اطلاعات آورده شده است:

1- الزامات انطباق با امنیت سایبری را برآورده کنید. اول از همه در ذهن اکثر متخصصان امنیت فناوری اطلاعات در دستیابی به انطباق است. مقررات در سطح ایالتی، منطقه ای یا صنعتی نه تنها برای اجتناب از جریمه های حرفه ای بلکه برای دستیابی به سطح پایه و استاندارد امنیت سایبری کلیدی هستند.

2- نظارت و امنیت دسترسی از راه دور. با پراکندگی روزافزون نیروی کار و استفاده روزافزون از ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات خارجی، مدیریت و نظارت بر دسترسی از راه دور به سیستم فناوری اطلاعات حیاتی است. پیاده‌سازی راه‌حلی برای کاربران با و بدون امتیازات بالا برای دسترسی ایمن و با نظارت کامل به دارایی‌های مورد نیاز خود، بهره‌وری، چابکی و امنیت را ممکن می‌سازد.

3- اطلاعات اعتباری را ذخیره و محافظت کنید. گذرواژه‌های دارایی‌های حساس فناوری اطلاعات در صورت گم شدن، افشاء شدن، به اشتراک گذاشته شدن یا دزدیده شدن، خطر جدی ایجاد می‌کنند. به لطف رمزگذاری پیشرفته و چرخش خودکار، اعتبارنامه ها را در یک فضای کنترل شده ذخیره کنید و از رمزهای عبور در برابر سرقت و اشتراک گذاری محافظت کنید. حتی یک رمز عبور افشا شده نیز بی فایده می شود و از سیستم شما در برابر سوء استفاده محافظت می کند.

4- با Single Sign-On دسترسی را ساده کنید. بار مدیریت یک رمز عبور متفاوت برای هر برنامه هدف را با پیاده‌سازی یک پلتفرم یکپارچه ورود به سیستم برای ساده‌سازی دسترسی کاربر به همه برنامه‌های تجاری حذف کنید.

5- هویت را با احراز هویت چند عاملی تأیید کنید. علاوه بر این، زیرساخت فناوری اطلاعات خود را با تأیید بیشتر اینکه کاربر همان چیزی است که ادعا می کند است، ایمن کنید. MFA فرآیند مجوز را با مدیریت دسترسی به هویت ایمن سخت می کند.

6- حساب های ممتاز و حقوق سرپرست محلی را از نقاط پایانی حذف کنید. از آنجایی که باج‌افزار و بدافزار یک تهدید دائمی هستند، کاربرانی که دارای امتیازات یا حساب‌های مدیریتی در نقاط پایانی خود هستند، شبکه شما را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. سطح حمله را در یک مرحله با حذف افزایش امتیاز در ایستگاه های کاری و سایر نقاط پایانی کلیدی به شدت کاهش دهید.

7- اعطای استقلال به کارمندان بدون امتیاز مدیریت. کاربران را قادر می سازد تا به طور ایمن نصب نرم افزار، به روز رسانی برنامه ها و حتی بازنشانی رمز عبور Active Directory خود را بدون به خطر انداختن امنیت انجام دهند.

8- نیاز به پلاگین یا کلاینت های پر دردسر را از بین ببرید. دسترسی به سیستم‌های فناوری اطلاعات را از طریق یک درگاه امن HTTPS فعال کنید و از باز کردن اتصال RDP، SSH یا Telnet خودداری کنید. هیچ پلاگین اضافی در نقاط پایانی مورد نیاز نیست!

9- رمزگذاری ناخواسته را شناسایی و مسدود کنید. زمانی که فرآیندی قصد انجام عملیات رمزگذاری را قبل از انجام آن دارد، به صورت خودکار تشخیص دهد. تلاش‌های باج‌افزار و سایر عوامل مخرب برای ربودن سیستم‌ها و داده‌های شما را مسدود کنید.

10- فعالیت های DevOps را ساده و ایمن کنید. بهینه سازی فرآیندهای DevOps؛ امکان دسترسی خودکار ایمن و ایمن به منابع حیاتی IT در زمان واقعی و بدون داشتن اعتبارنامه های آسیب پذیر و سخت کدگذاری شده در اسکریپت ها

با توجه به تحولات دیجیتالی که برای شرکت‌ها در سراسر جهان در حال انجام است، چالش گسترش دسترسی به منابع IT در تضاد مستقیم با نیاز به قفل کردن و ایمن کردن زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات سایبری است. کاهش سطح حمله برای موفقیت امنیت سایبری بسیار مهم است، در حالی که تسهیل دسترسی کلید موفقیت تجاری با کارگران راه دور، پیمانکاران خارجی و نیروی کار پراکنده است.

سطح حمله را محدود کنید و در عین حال چابکی و بهره وری را با راه حل های امنیتی دسترسی نوآورانه و مدرن امکان پذیر کنید.

در صورتی که این مقاله ۱۰ روش برتر برای محدود کردن سطح حمله سایبری برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید.

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!