این روزها با وجود اپلیکیشن و برنامه‌های زیادی که به رمز نیاز دارند وجود نرم افزار مدیریت پسورد یکی از الزامات است.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای یک برنامه‌ پسورد گذاشته‌اید ولی آن را فراموش کرده‌اید. در این زمینه برنامه مدیریت پسورد به شما کمک زیادی خواهد کرد.

قبل از آن که به توضیح درباره برنامه مدیریت پسورد بپردازیم باید بدانید که در عصری که رمز عبورها در همه جا وجود دارند و قطعا ما نمی‌توانیم همه آن‌ها را به خاطر بسپاریم، استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد یک نیاز ضروری است.

 

با استفاده از این برنامه‌ به راحتی می‌توانید رمز بسازید و آن‌ها را ذخیره کنید.

 

در دنیای امروز امنیت سایبری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که اشخاص و کسب و کارها جایگاه مهمی برای آن قائل هستند و خیلی خوب می‌دانند که بدون امنیت، فضای مجازی سراسر استرس و نگرانی خواهد بود و دیگر هیچ آسودگی خاطری از بابت اشتراک‌گذاری و انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت. یکی از نگرانی‌های موجود در فضای وب، فراموش کردن یا سرقت رمز عبور است. برای رفع این نگرانی نرم افزارهای مختلفی برای مدیریت رمز عبور به بازار عرضه شده که از بین آن‌ها می‌توان به bitwarden اشاره کرد.

کارشناسان و متخصصان مختلفی، bitwarden را ارزیابی و تأیید کرده‌اند و آن را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای مدیریت رمز عبور ارزیابی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه، پیشنهاد می‌شود تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

وقتی با متخصصان امنیت سایبری صحبت می‌کنیم و از آن‌ها می‌پرسیم که برای حفظ امنیت پسوردهای خودمان در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف از چه روشی استفاده کنیم؟ غالباً بیت واردن (bitwarden) را پیشنهاد می‌دهند و بر این باور هستند که این ابزار شگفت‌انگیز می‌تواند راهکار بسیار خوب و مطمئنی باشد. پیش از این بیشتر متخصصان، لست‌پس (LastPass) را پیشنهاد می‌دادند ولی متأسفانه اخیراً این ابزار کاربران ایرانی خود را تحریم کرد و اکنون بهترین روش این است که سراغ bitwarden برویم و همه چیز را به این ابزار بسپاریم.

 

بیت واردن (bitwarden) چیست؟

فرض کنید که در محل کار خود نشسته‌اید، در یک وب‌سایت لاگین کرده‌اید و مشغول مطالعه مقالات آن هستید. حین خواندن یکی از مقالات، می‌بینید که سایر همکاران شما دارند یکی پس از دیگری محیط کار را ترک می‌کنند. ظاهراً ساعت کار به پایان رسیده و شما هم باید کم کم به منزل بروید ولی مقاله‌ای که دارید می‌خوانید به قدری جذاب است که نمی‌توانید خودتان را از آن جدا کنید.

هیچ اشکالی ندارد و اصلاً جای نگرانی نیست. کافی است زمانی که وارد مترو می‌شوید و می‌نشینید، از طریق برنامه مدیریت رمز عبور bitwarden درسایت مورد نظر لاگین کنید و به مطالعه مقاله مورد نظر خود ادامه دهید. در واقع با ابزار bitwarden هم نیازی به حفظ کردن رمز عبور نیست و هم می‌توانید با دستگاه‌های مختلفی که در اختیار دارید، در سایت‌هایی که قبلاً ثبت نام کرده‌اید، لاگین کنید.

 

ارزش و اعتبار bitwarden به قدری بالا است که سایت فوربز در مورد این برنامه مدیریت رمز عبور نوشت: «bitwarden تقریباً تمامی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌هایی که می‌شناسید از جمله ویندوز، مک، لینوکس، آی.اُ.اس و اندروید کار می‌کند. خوشبختانه این برنامه با مرورگرهای مختلف از جمله کروم، فایرفاکس، سافاری و اج سازگار است. از این رو این ابزار، کاربران خودش را محدود نمی‌کند و اجازه می‌دهد که آزادنه با هر دستگاه، سیستم عامل یا مرورگری که تمایل داشتند، کار کنند.»

 

 

آشنایی با مجموعه پشتیبان bitwarden

مجموعه bitwarden توسط جمعی از متخصصان که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند ایجاد شده است. این گروه تصمیم دارد تا خاطر مخاطبان و کاربران خود را از بابت مدیریت امنیت اطلاعات آسوده کند. bitwarden می‌کوشد که خدمات خود را هم برای سازمان‌ها و هم برای اشخاص عرضه کند. در ادامه به خدمات بیت واردن برای کسب و کارها و افراد اشاره شده است:
 
  • برای اشخاص: بیت واردن جلوی سرقت رمز عبورهای شما را می‌گیرد و به اشخاص کمک می‌کند که پسوردهای قدرتمند و منحصر به فردی داشته باشند و از این پسوردها در دستگاه‌های مختلف محافظت کنند.
  • برای کسب و کارها: کسب و کارها با استفاده از bitwarden می‌توانند به بهترین شکل پسوردهای خود را ذخیره کنند و در نتیجه دیگر نگران گم شدن یا از دست رفتن این رمز عبورها نخواهند بود. با استفاده از این رمز دیگر عوض شدن کارمندان تاثیری در از بین رفتن اطلاعات نخواهد داشت.
 

مزایای استفاده از برنامه مدیریت پسورد bitwarden

bitwarden مزایای مختلف و متنوعی برای کاربران خودش دارد که همین ویژگی‌هایی باعث شده تا این برنامه طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه این بخش از مقاله تصمیم داریم به چند مورد از مهم‌ترین مزایای این برنامه اشاره کنیم:

 

 1. امنیت بالا و امکان تأیید هویت دو مرحله ای

اولین توقع و انتظاری که کاربران از یک برنامه مدیریت رمز عبور دارند این است که امنیت بالایی به آن‌ها ارائه دهد. خوشبختانه bitwarden خصوصیاتی دارد که نیاز مخاطبان خود را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کند. در صورتی که رمز عبورهای خود را به این ابزار بسپارید، دیگر هیچ نگرانی و دلواپسی‌ای برای سرقت پسوردهای خود نخواهید داشت.

 

از طرفی می‌توانید برای این ابزار قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را فعال کنید تا تنها خودتان بتوانید به صورت کاملاً امن وارد این سیستم شوید. در صورتی که از تأیید هویت دو مرحله‌ای استفاده نکنید، لازم است رمز عبور اصلی bitwarden را همیشه به خاطر داشته باشید و اگر این رمز گم یا سرقت شود، تمام رمز عبورهای خود را از دست خواهید داد.

2. رایگان بودن و ارزان بودن نسخه پولی

استفاده از bitwarden برای تمام کسب و کارها و اشخاص کاملاً رایگان است. البته اگر می‌خواهید به قابلیت‌های بیشتری دسترسی داشته باشید لازم است هزینه اکانت ویژه را بپردازید. خوشبختانه bitwarden هزینه چندانی برای حساب‌های ویژه دریافت نمی‌کند و این مبلغ در مقایسه با خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد، مناسب و مقرون به صرفه است.

شیوه قیمت گذاری bitwarden

  •  در صورتی که می‌خواهید از حساب شخصی استفاده کنید و خدمات اصلی bitwarden را به کار بگیرید، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و برای شما کاملاً رایگان است.
  • در صورتی که تمایل به راه اندازی حساب ویژه شخصی دارید و می‌خواهید از خدماتی مثل تأیید هویت دو مرحله‌ای پیشرفته، دسترسی اضطراری و غیره استفاده کنید، باید سالانه 10 دلار هزینه کنید.
  • اگر می‌خواهید تمام رمز عبورها و اطلاعات را با یکی دیگر از دوستان خود استفاده کنید، باید هم نیاز به پرداخت هزینه ندارید ولی برای اشتراک‌گذاری رمز عبورها با سایر دوستان و اعضای خانواده باید ماهانه 3.33 دلار بپردازید. توجه داشته باشید که این مدل حساب حداکثر برای 6 کاربر ظرفیت دارد.
  • تیم‌های کاری و سازمان‌هایی که می‌خواهند از خدمات ویژه بیت واردن استفاده کنند، باید ماهانه و به ازای هر کاربر 3 دلار بپردازند.
  • یکی دیگر از بسته‌های خدماتی bitwarden برای کسب و کارها که خدمات گسترده‌تری را شامل می‌شود، برای هر ماه و به ازای هر کاربر 5 دلار دریافت می‌کند.
  • جالب است بدانید که مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات مدیریت رمز عبور مبالغ خیلی بیشتری برای ارائه خدمات خود دریافت می‌کند. همین LastPass که مدت‌ها محبوب کاربران ایرانی و خارجی بود، برای خدمات ویژه خود سالانه تا 48 دلار دریافت می‌کند.

3. سازگاری با پلتفرم‌ها و مرورگرهای معروف

یکی دیگر از مزایای این نرم افزار مدیریت رمز عبور، این است که با پلتفرم‌ها و مرورگرها مختلفی سازگاری دارد. در واقع هم می‌توانید آن را به صورت یک افزونه روی مرورگر خود نصب کنید، هم می‌توانید از اپلیکیشن آن روی گوشی و نرم افزار آن روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود بهره‌مند شوید. در صورتی که تمایل دارید این ابزار شگفت‌انگیز را روی گوشی، کامپیوتر شخصی و مرورگر خود نصب کنید، کافی به صفحه دانلود bitwarden مراجعه کنید. در این صفحه تمام نسخه‌های این ابزار قدرتمند ارائه شده است.

4. استفاده راحت و سازگار با دانش تمامی مخاطبان

یکی از مزایای مهم bitwarden این است که کاربران خودش را دسته‌بندی و محدود نمی‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که همه کسب و کارها، اشخاص و خانواده‌ها بتوانند به راحتی از آن بهره‌مند شوند. در نتیجه اگر می‌خواهید این برنامه را نصب کنید ولی نگران هستید که نتوانید از آن استفاده کنید، اصلاً جای نگرانی نیست و هر کاربری به آسانی می‌تواند با این ابزار کار کند.

5. گزارش قدرت پسورد

یکی از تهدیدهای مهمی که امنیت اطلاعات اشخاص و کسب و کارها را تهدید می‌کند، ضعیف بودن رمز عبور است. در صورتی که از رمز عبورهای قدرتمند و خوب برای حساب‌های خود در سایت‌های مختلف استفاده نکنید، ممکن است اطلاعات شما در معرض تهدید و سوء استفاده قرار گیرد. bitwarden به کاربران خود گزارش قدرت پسورد می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که رمز عبورهای قدرتمندتر و بهتری انتخاب کنند.

6. گزارش وب سایت های ناامن

یکی دیگر از مزایا و امکاناتی که bitwarden به اشخاص و کسب و کارهای مختلف می‌دهد، گزارش وب سایت‌های ناامن است. در حال حاضر شاهد وب‌سایت‌هایی هستیم که هنوز از پروتکل HTTP استفاده می‌کند و هیچ اقدامی برای استفاده از پروتکل HTTPS انجام نداده‌اند. در صورتی که از چنین سایت‌هایی استفاده کنید ممکن است رمز عبورهای شما در آن سایت به سرقت رود و تمام اطلاعات شما در دست افراد ناشایست و هکرها قرار گیرد. از این رو bitwarden به کاربران خود هشدار می‌دهد که سایتی که در آن قرار دارند و می‌خواهند برای حساب خودشان در این سایت رمز عبور انتخاب کنند، امنیت کافی را ندارد.

 

7. اشتراک گذاری پسوردها

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که bitwarden را برای کاربران و مخاطبان جذاب می‌کند، قابلیت اشتراک گذاری پسوردها است. در صورت تمایل می‌توانید پسوردهای خود در bitwarden را با اعضای خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. این خصوصیت برای سازمان‌ها خیلی مهم است و باعث می‌شود که اعضای سازمان بتوانند همگی از یک حساب کاربری برای ورود به یک وب‌سایت استفاده کنند.

 

8. تکمیل خودکار رمز عبور

با استفاده از نرم افزار bitwarden می‌توانید اطلاعات ورود یا لاگین خود در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف را به صورت خودکار ذخیره کنید. این کار باعث می‌شود که هیچ نیازی به حفظ کردن یا نوشتن رمز عبورهای خود در سایت‌های مختلف نداشته باشید و بتوانید با خاطری آسوده از رمز عبورهای پیچیده و منحر به فرد استفاده کنید.

یک نکته مهم برای افزایش امنیت حساب bitwarden

 

حساب شما در bitwarden دقیقاً شبیه یک صندوق است که رمز عبورهای خود در سایت‌های مختلف را در آن قرار می‌دهید و در آن را قفل می‌کنید. برای قفل کردن این حساب باید از یک رمز اصلی استفاده کنید و اگر آن رمز فاش شود، کل رمز عبورهای شما در دست شخصی که رمز عبور را به دست آورده، قرار می‌گیرد. در نتیجه باید فکری به حال پسورد اصلی خود بکنید و امنیت آن را تا سطح امکان افزایش دهید.

 

یکی از راهکارهای موجود برای افزایش امنیت اکانت bitwarden این است که از روش تأیید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. برای این کار از روش پیامک استفاده نکنید بلکه از ابزارهایی مثل Google Authenticator کمک بگیرید.

 

با استفاده از bitwarden خودتان را آسوده خاطر کنید.

ابزارهای مختلفی برای مدیریت رمز عبور وجود دارد. معمولاً افراد برای انتخاب این ابزار فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار می‌دهند که از جمله این عوامل می‌شود به هزینه، امنیت بالا، سهولت کار با ابزار و قابلیت استفاده در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. یکی از ابزارهای بی‌نظیری که تمام شرایط لازم را دارد و می‌توانید با خاطری آسوده به آن اعتماد کنید و مدیریت پسوردهای خود را به آن بسپارید، bitwarden است.

 

در صورتی که این مقاله برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از سایر مقالات مستر لایسنس به صفحه وبلاگ مستر لایسنس مراجعه نمایید. 

small_c_popup.png

استعلام قیمت

لطفا درخواست لایسنس مورد نیاز خود را با تکمیل فرم انجام دهید.

small_c_popup.png

مشاوره تخصصی

برای شروع امروز با یک متخصص صحبت کنید!